Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ParMag
#1352901
Funderar på att beställa nu men fått uppgift av handlare att lev.tid just nu ligger i Juli
Någon med samma erfarenheter och kan förklara varför den är så lång?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av coachen
#1352909
ParMag skrev:Funderar på att beställa nu men fått uppgift av handlare att lev.tid just nu ligger i Juli
Någon med samma erfarenheter och kan förklara varför den är så lång?


Har inte någon bra förklaring varför mer än att tiden blir längre på en hybrid.
Det är väl mer normalt med dessa leveranstider idag är min känsla.
Själv beställde jag en V60 T6 TE i Maj och den beräknas vara klar i början av januari.
av Lockis
#1352910
coachen skrev: tis 10 dec 2019, 08:07
ParMag skrev:Funderar på att beställa nu men fått uppgift av handlare att lev.tid just nu ligger i Juli
Någon med samma erfarenheter och kan förklara varför den är så lång?


Har inte någon bra förklaring varför mer än att tiden blir längre på en hybrid.
Det är väl mer normalt med dessa leveranstider idag är min känsla.
Själv beställde jag en V60 T6 TE i Maj och den beräknas vara klar i början av januari.


Det där är dock lite missvisande så T6te började byggas v.46 vill jag minnas.

Anledningen till T8 på Xc60 är att den är väldigt populär. Leverans i juli är rätt snabbt dock. För en månad sen låg leveranstiden på 10-12 månader för xc60 t8.
av Leif55
#1352938
Om du får leverans i Juli så har tiden minskat med flera månader. Jag beställde i Juli och skulle få leverans i juni enligt säljaren. När den först dök upp i min Volvo så var det leverans i juli, m.a.o ett år. Efter det har tiden justerats till v23/Juni.
Som lockis skriver, populär är nog orsaken + att den byggs i kina.
av GustafD
#1353031
Hej!
Jag har också fått besked om leverans i juli. Jag står själv i valet och kvalet mellan en XC60 T8 eller en e-tron 50 proline advanced. Med vår gällande bilpolicy så blir nettokostnad ungefär den samma. Nu är jag ute i god tid så leverans i juli funkar bra, bara det inte blir fördröjning på den tiden? Kanske stor sannolikhet för det?

Sen ska det väl bara bestämmas om man vågar sig på elbilen med tillhörande räckviddsångest och bättre driftsekonomi eller köra på en snygg kompromiss med högre driftskostnad vid långresor! :ninja:
Användarvisningsbild
av ParMag
#1353054
Beställde bilen idag, återkommer när jag får den aktuell lev.tid.
Skulle gärna provat elbil med samma utrymme denna gång om det vore så att räckvidden var ungefär 70mil vintertid samt att snabbladdning fanns utbyggt på många fler platser än idag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av GustafD
#1353067
ParMag skrev:Beställde bilen idag, återkommer när jag får den aktuell lev.tid.
Skulle gärna provat elbil med samma utrymme denna gång om det vore så att räckvidden var ungefär 70mil vintertid samt att snabbladdning fanns utbyggt på många fler platser än idag.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Grattis till beställningen, återkom gärna med lev.tid!

Självklart hade man velat haft längre räckvidd, gärna 50 mil iaf. Jag hade nog kunnat levt med räckvidden i E tron 55, synd att det är så stor skillnad i pris mot 50.
Användarvisningsbild
av ParMag
#1353089
fkullberg skrev:Lite info om vad du beställde :-D
Adjustments.jpg
Adjustments.jpg (67.47 KiB) Visad 5427 gånger
Adjustments.jpg
Adjustments.jpg (26.86 KiB) Visad 5427 gånger
Adjustments.jpg
Adjustments.jpg (53.31 KiB) Visad 5427 gånger


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]

Givare i kylaren hoppar ur

Låter som en rimlig orsak, blir väl til[…]

Jag använde domkraft vid byte på min S4[…]