Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1358041
Såja, massa tusenlappar senare är nu bilen "färdig" polestar blev inlagt idag och jag gillar det. Inte jätte stor skillnad i acceleration osv men definitivt på växellådan och jag vill nog tycka att den trycker mer än vad den drar i kurvorna. Värt pengarna? Nja.. Bilen var trevlig innan också och jag tror att jag kanske skulle avvaktat 1 månad för att faktiskt köra bilen lite utan. Samtidigt så ville jag ha det gjort. Kommer jag göra det igen? Tveksamt..
av kantarell
#1361533
Nu har det kommit ordentligt med snö och jag blir mer och mer imponerad av vad "Polestar-läget" gör med min XC60 R-Design -19. Allt det fantastiska som finns i form av antisladd, antislir mm ger tillsammans även antikörglädje, särskilt på vinterväglag. Någon/några hos Polestar har då ordnat så att vi som från Volvo PV och framåt gillat att åka lite brett på vintern med bakhjulsdrivna bilar återfått den möjligheten utan att göra avkall på alla de trygghetssystem som hjälper oss i de andra körlägena. Tycker själv att det är bra att bilen alltid startar om i Comfortläget så att man inte råkar glömma bort att Polestarläget är aktiverat. Sammanfattningsvis så är det väl trevligt med några hästar extra och lite mer vrid men för mig är den stora behållningen att med ett brett leende låta aktern driva ut i snömodden.
av oath5
#1459011
Bumpar denna tråd då jag antar att det är fler här inne som har Polestar'at sina bilar. Går själv i tankarna att göra det då jag stör mig som fasen på lagget på min D4 som många har beskrivit när man saktar ner och gasar igen osv. Vad säger folket?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

V60 - 13 Bilen varnar för abs. C003107 -Hjul[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]