Lockis skrev:Bempo skrev:under förutsättning att jag alltid manuellt väljer "Polestar" på drive mode vid varje körning. Om jag inte väljer Polestar på drive mode så får jag ändå en uppgradering av en del eller alla ovanstående "+" jämfört med idag men inte fullt ut på någon av "plusen". Rätta mig gärna om jag ändå inte förstått korrekt. Jag brukar ha svårt för att lyssna och ta till mig säger en del.
Nu verkar du ha greppat. Men jag måste fråga, kör du runt i Dynamic läget alltid idag?
Polestar Enginered läget ersätter Dynamic och även om det ibland kan vara kul att trycka i det läget så är det väldigt sällan jag hoppar in på det.
Quote på quote... ”Kör jag runt i Dynamic läget alltid idag?” Svar nej. Dynamicläget ger ett annat växlingsprogram och mer ”sportig” körning. När jag läser olika inlägg som beskriver det som Polestar optimering innebär så tycker jag inte att Dynamic kan jämföras med Polestar. Dessutom tror jag det framgått att jag inte uppskattar rulla-och-tryck-på-pinnen för drive mode. Den tar min koncentration från trafiken.
Dynamic läget känns mer som när jag på förra Volvon förde växelväljaren till vänster och la i sportläge för snabbare nedväxling och längre drag på varje växel. Därför gjorde jag Polestar optimering på den och fick alla de fördelarna varje gång jag startade bilen utan att behöva välja det läget.