Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tlt
#1352510
Hej
Har en V60 cc D4 MY20 som jag tycker är lite seg iväg när man har rullat in till en korsning eller rondell och ska gasa iväg. Blir bättre när man har dynamic läge i stället för comfort eller eco . Har läst om att fördröjningen försvinner om man poleststar optimerar. Är det någon som har upplevt något negativt med optimering, kan vara vad som helst tex. ryckig gång , högre bränsleförbrukning eller hårdare växlingar eller blir det bara (allt) bättre?

// T
av Lockis
#1352513
tlt skrev:Hej
Har en V60 cc D4 MY20 som jag tycker är lite seg iväg när man har rullat in till en korsning eller rondell och ska gasa iväg. Blir bättre när man har dynamic läge i stället för comfort eller eco . Har läst om att fördröjningen försvinner om man poleststar optimerar. Är det någon som har upplevt något negativt med optimering, kan vara vad som helst tex. ryckig gång , högre bränsleförbrukning eller hårdare växlingar eller blir det bara (allt) bättre?

// T
Har inte fått min bil ännu men den generella uppfattningen och åsikten är väl att det är så bilen borde levereras egentligen.
av Ikke
#1352516
Polestar optimerade min xc60 t5 när den var ny så jag har inte kört utan men inte är det någon fördröjning på gasen det svarar direkt som det ska vara är helnöjd
av Tiimpan
#1352540
tlt skrev: lör 07 dec 2019, 21:56 Hej
Har en V60 cc D4 MY20 som jag tycker är lite seg iväg när man har rullat in till en korsning eller rondell och ska gasa iväg. Blir bättre när man har dynamic läge i stället för comfort eller eco . Har läst om att fördröjningen försvinner om man poleststar optimerar. Är det någon som har upplevt något negativt med optimering, kan vara vad som helst tex. ryckig gång , högre bränsleförbrukning eller hårdare växlingar eller blir det bara (allt) bättre?

// T
Du lär bli nöjd bilen känns mer komplett :-D
av Elektrikern84
#1352562
Alltså Polestar är ju i ”Dynamic” läget. Jag gjorde ju Optimeringen efter ett år och är det är ingen särskild skillnad på motorprestandan i ”standard”-läget utan man märker skillnaden i Dynamic.
Jag kan säga att jag märker att växellådan beter sig lite mjukare efter optimeringen.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1352573
Jag märker skillnaden på alla lägen med Polestar på min V60 T5. Det som märks mest är att bilen oavsett läge svarar direkt på gaspådrag och den lilla med närvarande fördröjningen är helt borta numera. Detta märker man bl.a. när man t.ex. saktar in och ska in i en rondell för att sedan gasa på. Den svarar direkt.
av Sudden78
#1352578
epostaren skrev:Jag märker skillnaden på alla lägen med Polestar på min V60 T5. Det som märks mest är att bilen oavsett läge svarar direkt på gaspådrag och den lilla med närvarande fördröjningen är helt borta numera. Detta märker man bl.a. när man t.ex. saktar in och ska in i en rondell för att sedan gasa på. Den svarar direkt.
Samma här. Förbättringen är inte bara i Dynamicläget.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]