Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fyrahjul
#1351808
Måste säg att jag är helt överväldigad av min nya S60 T5 R-design! Har kört V60 (2015) tidigare under många år och jag var orolig över att köra bil med sportchassi pga att den kan bli stötig, komforten etc. Men måste säga att jag noga aldrig kommer välja bort sportchassi igen.

Blev en lustig resa. Spekulerade först på en XC40. Sedan hade jag i princip bestämt mig för en V60 momentum. Men när jag provade S60 och framförallt när jag såg den fanns ingen återvändo. Vilken bil! Tyckte till och med att V60 nu ser tråkig ut i jämförelse. Tycker att S60 är den modellen som ser mest komplett ut designmässigt av alla Volvos modeller. Med styling kittet är den perfekt, det blev också ett sjukt lyft.

Sjukt nöjd!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1351824
Ja den ser bra ut. Testade du några konkurrenter innan? Finns ju endel i 400kkr klassen. Tycker det är något som är tunt i draget på den och inte överrens med ljudkomfort initiellt. (Xc40 är dock ännu bullrigare)
Användarvisningsbild
av Derank
#1351862
S60 är helt klart snyggaste sedanen någonsin, har dok inet provkört någon än
Användarvisningsbild
av Rillee
#1351880
Kan bara hålla med. Var tvungen att köpa en när jag såg bilderna på den, hade inte ens sett en i verkligheten.
av Lockis
#1351884
Elektrikern84 skrev:Annars hade jag gärna kört en jänkare
Att kalla S60 en jänkare är ju helt galet...
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1351894
Jag har egentligen inget behov av en kombi, skulle säkert kunna leva med en sedan igen.
Dock är en bensinare inte ett alternativ för mig, så det blir tyvärr att avstå. En hybrid med 5-6 mils räckvidd för 100-200 extra är inte heller aktuellt.
Annars är det en riktigt nice bil! :-)
av Nystrom7
#1351897
Åker v90 men har testat s60 och det är en grymt trevlig bil 👍 betydligt bättre komfort än v60 men det är ju en sedan.

Rdesign sätena var nog dom bästa jag suttit i.
Användarvisningsbild
av EjS
#1351899
Elektrikern84 skrev:Håller med om designen. Kör V90 och har beställt en V60 CC som också är rätt komplett. Behöver en kombi också. Annars hade jag gärna kört en jänkare
Detta var den sista kombi dom gjorde. 7.000 producerad. Ett par hundra gjorda med V motorn. Blir värt mer varje dag...

Har aldrig tittat bakåt sedan jag lämnade Volvo.
IMG_2537.jpg
IMG_2537.jpg (811.87 KiB) Visad 1722 gånger
Här är et fint ex. Garanterar den tar allt det står T8 och Polestar på.
Lite problem med länkarm och ibland kompressor. Annars är det solida grejor.

I found this offer at mobile.de:

https://m.mobile.de/fahrzeuge/details.h ... medium=ios

Cadillac CTS V 6.2 V8 Supercharged Sport Wagon, 1.Hand
First Registration: 05/2014
Mileage: 66.500 km
Fuel Type: Petrol

Price: 39.900 €


Sent from my iPhone using Tapatalk
Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]

Säger det något särskilt att det […]

Dragonfire