Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pumpnasare
#1364614
Ok


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av leiwi
#1364636
volvojesus skrev:Har provat HVO100 på min gamla v60 några gånger och upplevde att förbrukningen gick ner något 2-4% men den största förbättringen var tystare gång eftersom motorn knackar mindre med dess högre 'oktan-halt' (centan). Bränslet är ca 1kr dyrare eftersom det oftast bara säljs i bemannade stationer. Skattebefriat men inte så länge till pga nya kommande EU regler, efter detta lär det bli orimligt dyrt och det kommer nog tyvärr dö ut.
Låter ju märkligt med förbrukningen , då HVO 100 innehåller mindre energi jämfört med B7 diesel så det borde ju vara tvärt om , det med knackande motor och centan talet är ju också lite märkligt är det "upplevda" värden eller "mätta" värden
av Elektrikern84
#1364691
pumpnasare skrev: fre 14 feb 2020, 17:25 Varför tanka HVO som kostar mer och ändå betala straffskatt i 3år.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
För att det också är bättre för bilen och för miljön. Sen vill du tanka vanlig Diesel så gör det !

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]