Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SWEiNSANE
#1353213
Så, nya bilen är nu beställd, leverans april/maj :-)

Volvo V60 T6 Twin Engine R-Design
Osmium grå
Teknikpaket Pro
Lastpaket
Borttag emblem baklucka (inkl. Volvo)
Bowers & Wilkins
Mörktonade rutor
Dragkrok halvautomatisk
Dubbla integrerade slutrör
Sommar 19" 5-Triple Spoke Matt Black DC
Vinter 18" 5 Y-ekrad svart DC Continental IceContact 2
Stänkskydd fram och bak
Lastrumsmatta
Lackskydd
av MagnusGBG
#1353621
1,5 vecka med bilen nu (T6 TE). Supernöjd. Gick från en VW Passat diesel till denna tysta sköna bil. Men ovant att köra bensin nu igen, drar 0,81 på landsväg om man är lätt på foten. Passaten drog oftast 0,56.
Tänkte starta en ny tråd får att få tips på laddställen.
Användarvisningsbild
av coachen
#1353630
MagnusGBG skrev:1,5 vecka med bilen nu (T6 TE). Supernöjd. Gick från en VW Passat diesel till denna tysta sköna bil. Men ovant att köra bensin nu igen, drar 0,81 på landsväg om man är lätt på foten. Passaten drog oftast 0,56.
Tänkte starta en ny tråd får att få tips på laddställen.
Kul :-) dagens laddhybrider är nog mest gjord för att laddas hemma då det tar för lång tid att ladda då man till exempel handlar/äter något
Användarvisningsbild
av coachen
#1354442
Klabbe65 skrev:Nu har den kommit👍
:-) snygg! nöjd?
av Klabbe65
#1354684
Har ju åkt i bilen i 2 dagar och är jätte nöjd men sedan finns det ju lite andra saker Volvo behöver titta på, VOC fungerar ju inteb så bra, nästan omöjligt att ställa timer funktionen samt att ibland får man meddelande att bilen är olåst fast den inte är det och flera gånger så har jag bilen på laddning men i appen så står det att batteriet har knappt någon laddning men när man kommer ut till bilen så är det fulladdat?
I går kväll när vi skulle åka iväg med bilen så reagerade jag på att mitt instrument gått tillbaka till inställningen var från början och när vi sedan åker iväg så låser sig dörrarna som jag valt bort, tydligen så har bilen gått tillbaka till fabriksinställningen igen, alla val jag gjort tidigare var borta, någon annan som råkat ut för det?
av Klabbe65
#1357802
Har en fråga gällande Volvo On Call på TE bilarna, kan man inte bara starta stols värmen och ratt värmen utan att bränsle värmaren startar?
av stevvee
#1357822
Klabbe65 skrev:Har en fråga gällande Volvo On Call på TE bilarna, kan man inte bara starta stols värmen och ratt värmen utan att bränsle värmaren startar?
Prova starta bilen istället. Vet ej om värmaren går igång då alternativt att motorn startar när det är kallt ute.
av Klabbe65
#1357832
stevvee skrev: ons 08 jan 2020, 16:41
Klabbe65 skrev:Har en fråga gällande Volvo On Call på TE bilarna, kan man inte bara starta stols värmen och ratt värmen utan att bränsle värmaren startar?
Prova starta bilen istället. Vet ej om värmaren går igång då alternativt att motorn startar när det är kallt ute.
Men tanken var ju att jag inte ville att värmaren skulle starta så då är det ju ännu sämre att starta motorn eller missuppfattade jag ditt svar? Vill att stol och ratt värme går igång när kabeln är i bilen men värmaren ska inte starta.
av stevvee
#1357842
Klabbe65 skrev:
stevvee skrev: ons 08 jan 2020, 16:41
Klabbe65 skrev:Har en fråga gällande Volvo On Call på TE bilarna, kan man inte bara starta stols värmen och ratt värmen utan att bränsle värmaren startar?
Prova starta bilen istället. Vet ej om värmaren går igång då alternativt att motorn startar när det är kallt ute.
Men tanken var ju att jag inte ville att värmaren skulle starta så då är det ju ännu sämre att starta motorn eller missuppfattade jag ditt svar? Vill att stol och ratt värme går igång när kabeln är i bilen men värmaren ska inte starta.
Ja du missuppfattade.

Jag brukar starta bilen på sommaren för att kyla bilen, då går den enbart på el och Acn är igång. Samma sak borde funka på vintern men jag vet inte om temperaturen ute kanske triggar värmaren alternativt att motorn startar. Prova !
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]