Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1359079
För att få kyla i handskfacket krävs 4zons klimat på V60. Och detta går inte att välja på TE. Tror därför att det inte finns kylt handskfack på v60 te.
av Monnier
#1360843
Från TE manualen. Men måste kolla i min egna bil imorgon
Screenshot_20200126-194005_Volvo%20Manual.jpg
Screenshot_20200126-194005_Volvo%20Manual.jpg (30.12 KiB) Visad 797 gånger
Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av Tompalompa
#1361020
Tack Lockis, jag antar att det ingår i klimatpaket Pro. Men min poäng var inte att utreda i vilket paket det ingick, det var ett exempel på du inte kan lita 100% på vad det står i bygg din bil appen och att säljarna inte alltid har full koll på utrustning. (Det står inget om det i klimatpaket Pro).

@Monnier, du kommer troligen inte hitta något i handskfacket för det är nog som Lockis säger att det finns inte till TE.
av Lockis
#1361025
@Tompalompa, Jag ska kolla in min bil imorgon om jag kommer ihåg. Jag har 4-zon klima men har inte reflekterat över om jag har funktionen i min bil ännu.
av knivkoping
#1361183
Får man med en voucher för Typ2-kabel numera? Jag hämtar ut min bil måndag nästa vecka, får väl svar då om inget annat, men har någon av er fått en voucher? Låter märkligt hur teknikens värld fått information från Volvo om detta men att ingenting står på deras officiella hemsida.

https://teknikensvarld.se/nu-borjar-vol ... tar-extra/

Enligt ny information från Volvo kostar en Typ 2-kabel inte extra. Alla Volvo-bilar som kan laddas med sladd leveras med Schuko-kabel och kunderna får en så kallad voucher som gör att de utan extra kostnad kan välja ytterligare en laddkabel. Någon information om det finns dock inte på Volvos hemsida.
av Monnier
#1361379
Tompalompa skrev:Tack Lockis, jag antar att det ingår i klimatpaket Pro. Men min poäng var inte att utreda i vilket paket det ingick, det var ett exempel på du inte kan lita 100% på vad det står i bygg din bil appen och att säljarna inte alltid har full koll på utrustning. (Det står inget om det i klimatpaket Pro).

@Monnier, du kommer troligen inte hitta något i handskfacket för det är nog som Lockis säger att det finns inte till TE.
Helt rätt.

Det är många fel i TE manualen verkar det som :)

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av Hink84
#1361385
knivkoping skrev: tis 28 jan 2020, 17:12 Får man med en voucher för Typ2-kabel numera? Jag hämtar ut min bil måndag nästa vecka, får väl svar då om inget annat, men har någon av er fått en voucher? Låter märkligt hur teknikens värld fått information från Volvo om detta men att ingenting står på deras officiella hemsida.

https://teknikensvarld.se/nu-borjar-vol ... tar-extra/

Enligt ny information från Volvo kostar en Typ 2-kabel inte extra. Alla Volvo-bilar som kan laddas med sladd leveras med Schuko-kabel och kunderna får en så kallad voucher som gör att de utan extra kostnad kan välja ytterligare en laddkabel. Någon information om det finns dock inte på Volvos hemsida.
Nej det får du inte tyvärr, gäller tydligen bara 2021 årsmodeller, hörde av mig till min säljare ang detta och fick det till svar (jag får min t8a v26)
av Hink84
#1361412
Inte helt säker :-) beror kanske på när den tillverkas också? Den tillverkas i Kina, så jag hamnar väl på gränsen precis till MY21 misstänker jag
Användarvisningsbild
av Zanders
#1361417
Ah.. Ja, är det Kina som den ska tillverkas i så låter nog MY20 troligast. Fyra veckor leveranstid inom Sverige lät högt men stämmer säkert från Kina :-)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]