Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DavidBlomqvist
#1363588
Zanders skrev:Säker på att du får en 20? Dem byter modellår v22
Eftersom MY20 kom V22 2019 så jag det borde man vara säker på, MY21 börjar dom ju bygga runt V22 i år ;)
av Ezz
#1363598
Kan bekräfta att jag var tvungen att köpa en typ 2 laddkabel till min MY20. Kul att det ingår i MY21, tyvärr så försvinner "utblåsen" på alla MY21 och framåt så det är en klen tröst med gratis kabel.
av fkullberg
#1363638
Ezz skrev: sön 09 feb 2020, 12:39 Kan bekräfta att jag var tvungen att köpa en typ 2 laddkabel till min MY20. Kul att det ingår i MY21, tyvärr så försvinner "utblåsen" på alla MY21 och framåt så det är en klen tröst med gratis kabel.
Väldigt konstigt beslut om detta nu stämmer :x
Användarvisningsbild
av zandman
#1363641
Har fått besked från min säljare att voucher för typ 2 kabel enbart ingår på XC40 P8, inte laddhybriderna. Hämtar ut en XC60 T8 nästa vecka och får betala för typ 2 kabeln....
av fkullberg
#1363657
zandman skrev: sön 09 feb 2020, 16:15 Har fått besked från min säljare att voucher för typ 2 kabel enbart ingår på XC40 P8, inte laddhybriderna. Hämtar ut en XC60 T8 nästa vecka och får betala för typ 2 kabeln....
Men är det jätte nödvändig till en Hybrid? Kan förstår med till en ren elbil. Och när man laddar vid tex en stolpe så är ju kabeln redan där. Är de för snabbladdning hemma eller?
Användarvisningsbild
av zandman
#1363662
fkullberg skrev:Men är det jätte nödvändig till en Hybrid? Kan förstår med till en ren elbil. Och när man laddar vid tex en stolpe så är ju kabeln redan där. Är de för snabbladdning hemma eller?
Ja i min BRF har vi typ 2 uttag men ingen kabel så jag behövde köpa en för att ladda hemma. Schucko kabel ingår dock men den har jag mindre nytta av.
av Ezz
#1363664
Snelhest skrev:Utblåsen, för avgas?
Tyvärr ja, gäller alla Volvobilar från MY21 (enligt den infon jag har), anledningen ska vara att Volvo anser att det ligger rätt i tiden med tanke på elektrifiering.. (även om en endast en liten del av alla nya Volvo-bilar är helt eldrivna eller hybrider). Mycket tråkigt, skulle inte köpt en MY2021 om det blir verklighet, tyvärr.

fkullberg skrev:
zandman skrev: sön 09 feb 2020, 16:15 Har fått besked från min säljare att voucher för typ 2 kabel enbart ingår på XC40 P8, inte laddhybriderna. Hämtar ut en XC60 T8 nästa vecka och får betala för typ 2 kabeln....
Men är det jätte nödvändig till en Hybrid? Kan förstår med till en ren elbil. Och när man laddar vid tex en stolpe så är ju kabeln redan där. Är de för snabbladdning hemma eller?
Det första jag köpte till min hybrid, ser det som en självklarhet att i alla fall ha möjlighet att ladda. De flesta stolpar kräver att du har din egna kabel.
av fkullberg
#1363667
Ezz skrev: sön 09 feb 2020, 17:50
Snelhest skrev:Utblåsen, för avgas?
Tyvärr ja, gäller alla Volvobilar från MY21 (enligt den infon jag har), anledningen ska vara att Volvo anser att det ligger rätt i tiden med tanke på elektrifiering.. (även om en endast en liten del av alla nya Volvo-bilar är helt eldrivna eller hybrider). Mycket tråkigt, skulle inte köpt en MY2021 om det blir verklighet, tyvärr.

fkullberg skrev:
zandman skrev: sön 09 feb 2020, 16:15 Har fått besked från min säljare att voucher för typ 2 kabel enbart ingår på XC40 P8, inte laddhybriderna. Hämtar ut en XC60 T8 nästa vecka och får betala för typ 2 kabeln....
Men är det jätte nödvändig till en Hybrid? Kan förstår med till en ren elbil. Och när man laddar vid tex en stolpe så är ju kabeln redan där. Är de för snabbladdning hemma eller?
Det första jag köpte till min hybrid, ser det som en självklarhet att i alla fall ha möjlighet att ladda. De flesta stolpar kräver att du har din egna kabel.
Ja okej, hoppas inte detta stämmer..
Men vad följer det med för kabel? Vanlig 220v? :-o
Användarvisningsbild
av zandman
#1363669
fkullberg skrev:Ja okej, hoppas inte detta stämmer..
Men vad följer det med för kabel? Vanlig 220v?
Schuko ingår, typ 2 kostar ~2300kr.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 17
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]