Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Neno
#1347678
Beställde min 26/10-19. Fick beräknad leverans v11 i mars. (såg att du hade fått svar)

Att tänka på för de som bryr sig. My21 får 180kmh spärren.
My20 T6 TE står 230kmh på hemsidan så det gäller ännu.
Mailade supporten om det.
Zanders skrev: tis 12 nov 2019, 06:53 Någon som beställt nyligen och fått ett preliminärt leveransdatum?
Användarvisningsbild
av Zanders
#1347690
Neno skrev:Beställde min 26/10-19. Fick beräknad leverans v11 i mars. (såg att du hade fått svar)

Att tänka på för de som bryr sig. My21 får 180kmh spärren.
My20 T6 TE står 230kmh på hemsidan så det gäller ännu.
Mailade supporten om det.
Zanders skrev: tis 12 nov 2019, 06:53 Någon som beställt nyligen och fått ett preliminärt leveransdatum?
Det är ingen dealbreaker för mig men vad jag har hört så ska det komma en uppdatering som gör att bilen blir mindre villig att starta bensinmotorn när man kör i pure vilket lockar betydligt mer.
av Lockis
#1347697
Zanders skrev:Det är ingen dealbreaker för mig men vad jag har hört så ska det komma en uppdatering som gör att bilen blir mindre villig att starta bensinmotorn när man kör i pure vilket lockar betydligt mer.
Förlåt, men jag förstår inte hur du menar att detta skulle vara en dealbreaker för någon?
Användarvisningsbild
av Zanders
#1347721
Lockis skrev:
Zanders skrev:Det är ingen dealbreaker för mig men vad jag har hört så ska det komma en uppdatering som gör att bilen blir mindre villig att starta bensinmotorn när man kör i pure vilket lockar betydligt mer.
Förlåt, men jag förstår inte hur du menar att detta skulle vara en dealbreaker för någon?
180 km/h är ingen dealbreaker och jag kunde egentligen inte bry mig mindre om den spärren men däremot en uppdatering av pure-läget lockar rätt mycket. En XC60 T8 jag hade ville starta motorn så fort det blev en lite tyngre uppförsbacke även fast det fanns gott om batteri kvar vilket kändes som slöseri..
av Lockis
#1347722
Zanders skrev:
Lockis skrev:
Zanders skrev:Det är ingen dealbreaker för mig men vad jag har hört så ska det komma en uppdatering som gör att bilen blir mindre villig att starta bensinmotorn när man kör i pure vilket lockar betydligt mer.
Förlåt, men jag förstår inte hur du menar att detta skulle vara en dealbreaker för någon?
180 km/h är ingen dealbreaker och jag kunde egentligen inte bry mig mindre om den spärren men däremot en uppdatering av pure-läget lockar rätt mycket. En XC60 T8 jag hade ville starta motorn så fort det blev en lite tyngre uppförsbacke även fast det fanns gott om batteri kvar vilket kändes som slöseri..
Okej, då är jag med.
180 km/h är inget jag lägger vikt vid iheller. Har nog inte kört så snabbt någonsin.
Däremot så kan dem kanske försöka optimera bättre 0-100km/h tider om man ska låsa till 180? 8-)
Användarvisningsbild
av Zanders
#1347726
Lockis skrev:
Zanders skrev:
Lockis skrev: Förlåt, men jag förstår inte hur du menar att detta skulle vara en dealbreaker för någon?
180 km/h är ingen dealbreaker och jag kunde egentligen inte bry mig mindre om den spärren men däremot en uppdatering av pure-läget lockar rätt mycket. En XC60 T8 jag hade ville starta motorn så fort det blev en lite tyngre uppförsbacke även fast det fanns gott om batteri kvar vilket kändes som slöseri..
Okej, då är jag med.
180 km/h är inget jag lägger vikt vid iheller. Har nog inte kört så snabbt någonsin.
Däremot så kan dem kanske försöka optimera bättre 0-100km/h tider om man ska låsa till 180? 8-)
Håller helt med! Acceleration är alltid roligare än toppfart!
av Lockis
#1347729
Zanders skrev:
Lockis skrev:
Zanders skrev: 180 km/h är ingen dealbreaker och jag kunde egentligen inte bry mig mindre om den spärren men däremot en uppdatering av pure-läget lockar rätt mycket. En XC60 T8 jag hade ville starta motorn så fort det blev en lite tyngre uppförsbacke även fast det fanns gott om batteri kvar vilket kändes som slöseri..
Okej, då är jag med.
180 km/h är inget jag lägger vikt vid iheller. Har nog inte kört så snabbt någonsin.
Däremot så kan dem kanske försöka optimera bättre 0-100km/h tider om man ska låsa till 180? 8-)
Håller helt med! Acceleration är alltid roligare än toppfart!
Hehe, oftast så går det dock lite snabbare än vad det bör göra när man har en rolig bil :D Provkörde en V60 T8 för någon månad sedan, kan väl säga att det gick en bit över 110 :-o
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1347777
Zanders skrev: tis 12 nov 2019, 21:03
Lockis skrev:
Zanders skrev:
180 km/h är ingen dealbreaker och jag kunde egentligen inte bry mig mindre om den spärren men däremot en uppdatering av pure-läget lockar rätt mycket. En XC60 T8 jag hade ville starta motorn så fort det blev en lite tyngre uppförsbacke även fast det fanns gott om batteri kvar vilket kändes som slöseri..
Okej, då är jag med.
180 km/h är inget jag lägger vikt vid iheller. Har nog inte kört så snabbt någonsin.
Däremot så kan dem kanske försöka optimera bättre 0-100km/h tider om man ska låsa till 180? 8-)
Håller helt med! Acceleration är alltid roligare än toppfart!
Inte i Tyskland.
Kul att ha plattan i mattan och bli omkörd av en liten Fiat eller Peugeot... :bored:
Mina resor i det landet går i över 200 så fort tillfälle ges, men alla är vi olika...
Användarvisningsbild
av Zanders
#1347781
fjohan82 skrev:
Zanders skrev: tis 12 nov 2019, 21:03
Lockis skrev: Okej, då är jag med.
180 km/h är inget jag lägger vikt vid iheller. Har nog inte kört så snabbt någonsin.
Däremot så kan dem kanske försöka optimera bättre 0-100km/h tider om man ska låsa till 180? 8-)
Håller helt med! Acceleration är alltid roligare än toppfart!
Inte i Tyskland.
Kul att ha plattan i mattan och bli omkörd av en liten Fiat eller Peugeot... :bored:
Mina resor i det landet går i över 200 så fort tillfälle ges, men alla är vi olika...
Jag har kört där en gång dem senaste 10 åren typ och då fanns det knappt utrymme för den farten ändå pga vägarbete och mycket trafik. Va ett par km som jag va över 200 ett litet tag men som du själv säger så har vi alla olika behov :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1347882
Zanders skrev: ons 13 nov 2019, 07:15
fjohan82 skrev:
Zanders skrev: tis 12 nov 2019, 21:03

Håller helt med! Acceleration är alltid roligare än toppfart!
Inte i Tyskland.
Kul att ha plattan i mattan och bli omkörd av en liten Fiat eller Peugeot... :bored:
Mina resor i det landet går i över 200 så fort tillfälle ges, men alla är vi olika...
Jag har kört där en gång dem senaste 10 åren typ och då fanns det knappt utrymme för den farten ändå pga vägarbete och mycket trafik. Va ett par km som jag va över 200 ett litet tag men som du själv säger så har vi alla olika behov :-)
Aha, jo så är det. :-)
Jag åker där oftare kan jag lova...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]