Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klabbe65
#1347571
Ska få min vecka 1 enligt Min Volvo men man kan ju hoppas att den kommer som en julklapp i vecka 51/52 :-)
Hur lång tid brukar det ta från att man börjar tillverkningen tills att den kommer som steg 2 i Min Volvo?
av Lockis
#1347573
Klabbe65 skrev:Ska få min vecka 1 enligt Min Volvo men man kan ju hoppas att den kommer som en julklapp i vecka 51/52 :-)
Hur lång tid brukar det ta från att man börjar tillverkningen tills att den kommer som steg 2 i Min Volvo?
Menar du byggd?
Min förra V60 kom till byggd 4-5 veckor efter att konfigurationen låsts. ca 2v innan beräknad leverans. Men då byggdes den bilen i Torslanda, räknar med att den nya som byggs i Gent är byggd 3-4v innan planerad leverans.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1347586
Lockis skrev:
Zanders skrev: tis 12 nov 2019, 06:53 Någon som beställt nyligen och fått ett preliminärt leveransdatum?
En kollega beställde för ett par veckor sedan, prel lev i mars.
Borde mao vänta ett par veckor till då om jag vill få min bil i Juni. Tack!
av Lockis
#1347590
Zanders skrev:
Lockis skrev:
Zanders skrev: tis 12 nov 2019, 06:53 Någon som beställt nyligen och fått ett preliminärt leveransdatum?
En kollega beställde för ett par veckor sedan, prel lev i mars.
Borde mao vänta ett par veckor till då om jag vill få min bil i Juni. Tack!
Det där kan jag inte svara på :-)
Enklast är att kontakta en ÅF för att kontrollera hur leveranstiderna ser ut just idag, kan ändras snabbt.
Sen om du beställer idag kan handlaren hålla den tills i Juni åt dig om du vill säkerställa att bilen är redo i Juni :-) Min kollega kan ju ha fått en befintlig order ändrad till sin specc och därför lite snabbare leverans än vad som gäller för andra, så blev det för mig och min D4, prel lev feb/mars vid order men den kommer redan V.2 för att dem hade en tilltänkt Lager/demobil dem kunde ändra till min specifikation :-)
Användarvisningsbild
av Zanders
#1347599
Lockis skrev:
Zanders skrev:
Lockis skrev: En kollega beställde för ett par veckor sedan, prel lev i mars.
Borde mao vänta ett par veckor till då om jag vill få min bil i Juni. Tack!
Det där kan jag inte svara på :-)
Enklast är att kontakta en ÅF för att kontrollera hur leveranstiderna ser ut just idag, kan ändras snabbt.
Sen om du beställer idag kan handlaren hålla den tills i Juni åt dig om du vill säkerställa att bilen är redo i Juni :-) Min kollega kan ju ha fått en befintlig order ändrad till sin specc och därför lite snabbare leverans än vad som gäller för andra, så blev det för mig och min D4, prel lev feb/mars vid order men den kommer redan V.2 för att dem hade en tilltänkt Lager/demobil dem kunde ändra till min specifikation :-)
Jo, givetvis är det bara en fingervisning men jag tänker ändå att det kan vara värt att vänta för att få bilen byggd efter v20ish för jag har fattat det som att det är däromkring Volvo byter modellår..?
av Lockis
#1347600
Zanders skrev:
Lockis skrev:
Zanders skrev: Borde mao vänta ett par veckor till då om jag vill få min bil i Juni. Tack!
Det där kan jag inte svara på :-)
Enklast är att kontakta en ÅF för att kontrollera hur leveranstiderna ser ut just idag, kan ändras snabbt.
Sen om du beställer idag kan handlaren hålla den tills i Juni åt dig om du vill säkerställa att bilen är redo i Juni :-) Min kollega kan ju ha fått en befintlig order ändrad till sin specc och därför lite snabbare leverans än vad som gäller för andra, så blev det för mig och min D4, prel lev feb/mars vid order men den kommer redan V.2 för att dem hade en tilltänkt Lager/demobil dem kunde ändra till min specifikation :-)
Jo, givetvis är det bara en fingervisning men jag tänker ändå att det kan vara värt att vänta för att få bilen byggd efter v20ish för jag har fattat det som att det är däromkring Volvo byter modellår..?
60-serien verkar byta lite senare, på hösten typ.
Användarvisningsbild
av Zanders
#1347602
Lockis skrev:
Zanders skrev:
Lockis skrev: Det där kan jag inte svara på :-)
Enklast är att kontakta en ÅF för att kontrollera hur leveranstiderna ser ut just idag, kan ändras snabbt.
Sen om du beställer idag kan handlaren hålla den tills i Juni åt dig om du vill säkerställa att bilen är redo i Juni :-) Min kollega kan ju ha fått en befintlig order ändrad till sin specc och därför lite snabbare leverans än vad som gäller för andra, så blev det för mig och min D4, prel lev feb/mars vid order men den kommer redan V.2 för att dem hade en tilltänkt Lager/demobil dem kunde ändra till min specifikation :-)
Jo, givetvis är det bara en fingervisning men jag tänker ändå att det kan vara värt att vänta för att få bilen byggd efter v20ish för jag har fattat det som att det är däromkring Volvo byter modellår..?
60-serien verkar byta lite senare, på hösten typ.
Kollar man dessa två så verkar bytet ske V20 som någon skrivit i någon annan tråd också

https://biluppgifter.se/fordon/EMG57P
https://biluppgifter.se/fordon/AOH03H
av Lockis
#1347619
Zanders skrev:
Lockis skrev:
Zanders skrev: Jo, givetvis är det bara en fingervisning men jag tänker ändå att det kan vara värt att vänta för att få bilen byggd efter v20ish för jag har fattat det som att det är däromkring Volvo byter modellår..?
60-serien verkar byta lite senare, på hösten typ.
Kollar man dessa två så verkar bytet ske V20 som någon skrivit i någon annan tråd också

https://biluppgifter.se/fordon/EMG57P
https://biluppgifter.se/fordon/AOH03H
Spännande, hade fått för mig att bytet skedde senare på 60-serien :-o
av Klabbe65
#1347624
Lockis skrev: tis 12 nov 2019, 08:55
Klabbe65 skrev:Ska få min vecka 1 enligt Min Volvo men man kan ju hoppas att den kommer som en julklapp i vecka 51/52 :-)
Hur lång tid brukar det ta från att man börjar tillverkningen tills att den kommer som steg 2 i Min Volvo?
Menar du byggd?
Min förra V60 kom till byggd 4-5 veckor efter att konfigurationen låsts. ca 2v innan beräknad leverans. Men då byggdes den bilen i Torslanda, räknar med att den nya som byggs i Gent är byggd 3-4v innan planerad leverans.
Ja för steg 2 i Min Volvo är väll byggd?
Min bil stängdes den 7/11 för ändringar så jag trodde att dom skulle börja montera den under vecka 46-47?
Min bil byggs i alla fall i Torslanda så då blir ju transporten lite kortare :-)
av Lockis
#1347625
Klabbe65 skrev:
Lockis skrev: tis 12 nov 2019, 08:55
Klabbe65 skrev:Ska få min vecka 1 enligt Min Volvo men man kan ju hoppas att den kommer som en julklapp i vecka 51/52 :-)
Hur lång tid brukar det ta från att man börjar tillverkningen tills att den kommer som steg 2 i Min Volvo?
Menar du byggd?
Min förra V60 kom till byggd 4-5 veckor efter att konfigurationen låsts. ca 2v innan beräknad leverans. Men då byggdes den bilen i Torslanda, räknar med att den nya som byggs i Gent är byggd 3-4v innan planerad leverans.
Ja för steg 2 i Min Volvo är väll byggd?
Min bil stängdes den 7/11 för ändringar så jag trodde att dom skulle börja montera den under vecka 46-47?
Min bil byggs i alla fall i Torslanda så då blir ju transporten lite kortare :-)
Tyvärr så börjar dem inte bygga direkt efter att det stängts för ändringar :-)
Min förra började byggas 4v efter att ändringar stängdes, kontaktar du din säljare bör han dock kunna se vilket datum bilen planerar att byggas. Detta är förstås fortfarande bara preliminär data. Men min erfarenhet (1 bil) säger mig att din bil har ca 4v till innan den byggs. Sen kan det ta ett par dagar innan den lastas på lastbil och skickas till din ÅF.
Hur lång tid din ÅF behöver med bilen beror på vad du har för tillägg och hur många bilar dem har som ska levereras ut, min förra tog 1v och den nya är osäkert då den ska landa kring jul/nyår hos ÅF.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17

finns det någon säkring till elbackspeg[…]

Funka dom innan bytet? Funkar inte i min heller s[…]

Mellanöl. (det var vår en[…]

Den är väl kass? Dags att byta..