Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1348283
En kort recension!

-Mycket trevligare låda! Växlar snabbt och smidigt som tusan i polestarläget och ligger kvar läääänge på höga varvtal. I comfortläget uppträder lådan jämnare och mjukare än förut. Överlag känns växellådan många resor bättre, precis som övriga intygat.

-Riktigt härligt mellanregister med märkbart högre vrid.

-Motorn känns vassare och piggare även på höga varv.

Sammanfattat en vitamininjektion! Bilen blev hur rolig som helst i Polestarläget. Rejäl skillnad vid omkörningar och vid gaspådrag. Jag är helnöjd och tycker absolut hittills det är värt pengarna.

Sedan sitter det väl lite i huvudet också nu med vetskap att det är Polestar i, men det är ju känslan som räknas:-)

Fattas bara att prova bakhjulsdriften nu så fort vi får lite snö på vägarna :-)




Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1348347
Bra du är nöjd! Förstår inte varför växellådan inte är så original. Sjukt mycket skönare körning. Jag upplevde att bilen blev som en helt annan med Polestar, även i andra lägen än Polestar läget.

Tänkte på detta du skrev: * Coolt blått displayläge när man väljer Polestar-läget.
Minns inte att min V90 fick det när man valde Polestar, har du nån bild på det?
#1348351
Har iofs en XC60 T6, men är toknöjd med Polestar. Jag ångrar inte en minut att man lade de 6900:- det kostade senaste kampanjen Volvo hade :-D
#1348358
pellemando skrev:Bra du är nöjd! Förstår inte varför växellådan inte är så original. Sjukt mycket skönare körning. Jag upplevde att bilen blev som en helt annan med Polestar, även i andra lägen än Polestar läget.

Tänkte på detta du skrev: * Coolt blått displayläge när man väljer Polestar-läget.
Minns inte att min V90 fick det när man valde Polestar, har du nån bild på det?
Nej, jag hade fått fel uppgifter om det. Det var nåt rykte bara som jag hörde, men som uppenbarligen inte stämde.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1348371
Sudden78 skrev: fre 15 nov 2019, 18:44 En kort recension!

-Mycket trevligare låda! Växlar snabbt och smidigt som tusan i polestarläget och ligger kvar läääänge på höga varvtal. I comfortläget uppträder lådan jämnare och mjukare än förut. Överlag känns växellådan många resor bättre, precis som övriga intygat.

-Riktigt härligt mellanregister med märkbart högre vrid.

-Motorn känns vassare och piggare även på höga varv.

Sammanfattat en vitamininjektion! Bilen blev hur rolig som helst i Polestarläget. Rejäl skillnad vid omkörningar och vid gaspådrag. Jag är helnöjd och tycker absolut hittills det är värt pengarna.

Sedan sitter det väl lite i huvudet också nu med vetskap att det är Polestar i, men det är ju känslan som räknas:-)

Fattas bara att prova bakhjulsdriften nu så fort vi får lite snö på vägarna :-)




Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gott att höra att du är nöjd, även fast det är mycket pengar. Längtar ännu mer efter min kommande S60 nu. :-)

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]