Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1347591
Lockis skrev:En fråga, varför åker du inte bara till en handlare i närheten och provkör en T6 med Polestar?
Det borde väl vara ett bättre alternativ än att ställa en fråga på ett forum?
Speciellt när folk flikar in om sina erfarenheter gällande Polestar på andra motorer men alla säger att det är Växellådan det händer i, och du fortfarande bara vill ha info gällande T6..
I mitt tycke kan det då spela mindre roll vilken motor man har då det primärt inte är den det ändras på...
Lokala Volvohandlaren har ingen T6:a inne. Inte så många som demar dem direkt i dessa tider, de är ju inte direkt heta om man säger så på en vikande privatmarknad, bonus malus och stor efterfrågan på laddhybrider...

Klart jag söker info om T6:an, det är ju en sådan jag själv har? Tycker det är relevant då dieslarna är ganska annorlunda jämfört med bensinarna. (Jag har själv haft både D4,D5 , VEA och äldre). Förstår inte vad problemet är. Jag har ju dessutom fått ett par riktigt bra svar, vilket jag är tacksam för.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1347620
Sudden78 skrev:
kmi skrev:Altid kampanj :)

https://www.mechanum.com/vara-varumarke ... /polestar/
Det var som f-n. Är det bara hos Mechanum(typ 100 mil från mig)? Enligt Polestars hemsida är det inte kampanj just nu (gick ut 15/9) och inte heller enligt min lokala Volvo ÅF.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du tur kan du kanske få din lokala ÅF att matcha mechanum.
#1347629
Lockis skrev:
Sudden78 skrev:
kmi skrev:Altid kampanj :)

https://www.mechanum.com/vara-varumarke ... /polestar/
Det var som f-n. Är det bara hos Mechanum(typ 100 mil från mig)? Enligt Polestars hemsida är det inte kampanj just nu (gick ut 15/9) och inte heller enligt min lokala Volvo ÅF.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du tur kan du kanske få din lokala ÅF att matcha mechanum.
Går inte. De hänvisar till Volvos/Polestars kampanjer och Mechanum är knappast en konkurrent i detta fall heller. Närmsta ÅF är över 10 mil härifrån och de har inte heller kampanj. Jag får sjå mig till våren helt enkelt, brukar ju alltid komma en kampanj då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1347630
Sudden78 skrev:
Lockis skrev:
Sudden78 skrev:
Det var som f-n. Är det bara hos Mechanum(typ 100 mil från mig)? Enligt Polestars hemsida är det inte kampanj just nu (gick ut 15/9) och inte heller enligt min lokala Volvo ÅF.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Har du tur kan du kanske få din lokala ÅF att matcha mechanum.
Går inte. De hänvisar till Volvos/Polestars kampanjer och Mechanum är knappast en konkurrent i detta fall heller. Närmsta ÅF är över 10 mil härifrån och de har inte heller kampanj. Jag får sjå mig till våren helt enkelt, brukar ju alltid komma en kampanj då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jasså, priset på Mechanums hemsida stämmer inte? 10 mil är ju inte så värst farligt att köra om man sparar 2000:- annars.

EDIT: Du skrev 100 mil innan då är det en annan historia.
#1347642
Lockis skrev:
Sudden78 skrev:
Lockis skrev: Har du tur kan du kanske få din lokala ÅF att matcha mechanum.
Går inte. De hänvisar till Volvos/Polestars kampanjer och Mechanum är knappast en konkurrent i detta fall heller. Närmsta ÅF är över 10 mil härifrån och de har inte heller kampanj. Jag får sjå mig till våren helt enkelt, brukar ju alltid komma en kampanj då.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jasså, priset på Mechanums hemsida stämmer inte? 10 mil är ju inte så värst farligt att köra om man sparar 2000:- annars.

EDIT: Du skrev 100 mil innan då är det en annan historia.
Nope. Polestar har ingen kampanj just nu, det är i sånt fall Mechanum som kör eget race. Japp, det är som sagt kring 100 mil. Jag bor ganska långt norrut...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1347670
kmi skrev:Fast erbjudande fra mechanum. Som intet har med Volvo eller polestar kompanj att göra.
Precis, det är ett eget race som Mechanum kör. Fick det bekräftat av dem på mail.
#1347723
Sudden78 skrev: mån 11 nov 2019, 08:57 Hej på er! Jag kör idag en fullsmetad V60 T6 Inscription med allt och lite till...fantastiskt rolig bil! En av få grejer jag inte har är dock Polestartrim. Jag har läst på lite och Polestar ska tydligen ge följande effekter på denna bil:
* Rappare växlingar
* Ökat vrid med 30nm
* 16 hästkrafter extra
* Mera kraft till bakhjulen
* Coolt blått displayläge när man väljer Polestar-läget.

Vad säger ni som provat?
Känner man någon större skillnad?
Känner man någon skillnad är man kör i "comfort"-läget när bilen är optimerad?

Fyll på med erfarenheter. Jag är lite tveksam nämligen då det ger så pass lite effekt i siffror och T6:an är ju en riktigt brutal motor som den är utan trim :-) . Förra gången jag gjorde Polestartrim gav det ju 30 kusar extra i D4:an och det gjorde en stor märkbra skillnad, nu är jag dock tveksam.
Har visserligen T5an men polestar gör skillnad jämförde med kompisen som puttat in det innan mig vi jämförde samma växel och hastighet han försvann trots det så stirra dig inte blind på siffrorna det gör skillnad (dock gjordes testet med samma motor i förra generationen my15) men ångrar inte att jag även hoppade på optimeringen till min s60 t5 my20

Drivlinan blir mer på tårna och mer responsiv

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]

Fick min V60 1 mars i år, tog 19 m&ari[…]

Jag blir inte klok på räckvidden. N&aum[…]