Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1348554
texten dynamic ändras till polestar, något mer har jag inte lagt märke till
#1348555
volvobrasse skrev:Funderar också på Polestar, fast till min T5. Hur ser display-temat ut som man får med polestar? Bild någon?
Det är ingen skillnad förutom att det står POLESTAR istället för DYNAMIC i varvräknaren. Displaytemat var bara ett rykte/önsketänkande...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1348557
Sudden78 skrev: sön 17 nov 2019, 09:59
volvobrasse skrev:Funderar också på Polestar, fast till min T5. Hur ser display-temat ut som man får med polestar? Bild någon?
Det är ingen skillnad förutom att det står POLESTAR istället för DYNAMIC i varvräknaren. Displaytemat var bara ett rykte/önsketänkande...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha ok! Synd! Visst fick med det förr om jag inte minns fel?
#1348577
volvobrasse skrev:
Sudden78 skrev: sön 17 nov 2019, 09:59
volvobrasse skrev:Funderar också på Polestar, fast till min T5. Hur ser display-temat ut som man får med polestar? Bild någon?
Det är ingen skillnad förutom att det står POLESTAR istället för DYNAMIC i varvräknaren. Displaytemat var bara ett rykte/önsketänkande...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Haha ok! Synd! Visst fick med det förr om jag inte minns fel?
Ingen aning faktiskt. Var då ingen skillnad på min gamla XC60 Classic iallafall.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1348840
Har nu äntligen fått prova att köra med Polestarläget på riktig halka :-D . Det var kul och det känns tydligt att det är lite mera kraft på bakhjulen. Det var absolut inga problem att få rejäla, långa, fina bredställ!!! :-) Dock på ett kontrollerat sätt, (antisladden ej urkopplad) men än riktigt roligt!
#1349758
Har hunnit köra lite mer och utvärdera uppgraderingen ordentligt nu. Kan fortfarande inte säga annat än att jag är helnöjd! Det är väl framförallt 3 saker som jag tycker sticker ut och gör att jag gillar bilen bara mer och mer hel tiden nu:
- Växellådan. Den går så otroligt fint i comfortläget, helt underbar.
- Vridet i mellanregistret. Här är det verkligen stor skillnad!
- "Polestar Enginerred"-läget. Bilen blir helt ursinnig och växlar som det vore en bil för banan. Helt galet kul och livsfarligt för körkortet....

Som sagt, värt varenda krona. Nu längtar jag bara efter att få prova med sommarhjulen på till våren också. Måste vara lite försiktig med dubbarna...
#1349764
Sudden78 skrev: fre 22 nov 2019, 13:54 Har hunnit köra lite mer och utvärdera uppgraderingen ordentligt nu. Kan fortfarande inte säga annat än att jag är helnöjd! Det är väl framförallt 3 saker som jag tycker sticker ut och gör att jag gillar bilen bara mer och mer hel tiden nu:
- Växellådan. Den går så otroligt fint i comfortläget, helt underbar.
- Vridet i mellanregistret. Här är det verkligen stor skillnad!
- "Polestar Enginerred"-läget. Bilen blir helt ursinnig och växlar som det vore en bil för banan. Helt galet kul och livsfarligt för körkortet....

Som sagt, värt varenda krona. Nu längtar jag bara efter att få prova med sommarhjulen på till våren också. Måste vara lite försiktig med dubbarna...
Underbar återkoppling! Längtar verkligen efter min Polestar nu, även om jag inte får chansen att testa före/efter, men jag har kört S60T5 innan så jag har ändå lite att jämföra med. :-)
Verkligen roligt att höra du är så nöjd!
#1349767
Verkmästarn skrev:
Sudden78 skrev: fre 22 nov 2019, 13:54 Har hunnit köra lite mer och utvärdera uppgraderingen ordentligt nu. Kan fortfarande inte säga annat än att jag är helnöjd! Det är väl framförallt 3 saker som jag tycker sticker ut och gör att jag gillar bilen bara mer och mer hel tiden nu:
- Växellådan. Den går så otroligt fint i comfortläget, helt underbar.
- Vridet i mellanregistret. Här är det verkligen stor skillnad!
- "Polestar Enginerred"-läget. Bilen blir helt ursinnig och växlar som det vore en bil för banan. Helt galet kul och livsfarligt för körkortet....

Som sagt, värt varenda krona. Nu längtar jag bara efter att få prova med sommarhjulen på till våren också. Måste vara lite försiktig med dubbarna...
Underbar återkoppling! Längtar verkligen efter min Polestar nu, även om jag inte får chansen att testa före/efter, men jag har kört S60T5 innan så jag har ändå lite att jämföra med. :-)
Verkligen roligt att höra du är så nöjd!
Vilken bil hade du beställt?

Låter lite dumt men har du nollställt b[…]

Uppdatering på resultatet. Det var rattl&ari[…]

Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]