Sida 3 av 3

Re: Hur tänker ni andra ang. värdeminskningen på dagens nya fossilbilar på sikt?

Postat: tor 07 nov 2019, 14:49
av Lockis
valln skrev:Jag har under flera år följt begagnatpriserna på S80 och när en T5 kommer fram försvinner den nästan direkt från blocket. Det är nästan bara diesel som finns på blocket.
Det är givetvis inga bilar som belastas av det nya skattesystemet.
Sant men diesel har ju historiskt sett haft en högre skatt. Kommer inte ihåg vilket årtal regeringen bestämde sig för att Diesel var det bästa sen skivat bröd, men innan dess var ju skatten skyhög.

Re: Hur tänker ni andra ang. värdeminskningen på dagens nya fossilbilar på sikt?

Postat: tor 07 nov 2019, 18:58
av kmi
Blir perfekt att sälja bilen efter 3 år när skatten blir låg.
Min T5'er har en skatt på 6150:- som blir 1438 i år 4 (V60 T5 2019)
Til den tid har den kört 6000 mil

Re: Hur tänker ni andra ang. värdeminskningen på dagens nya fossilbilar på sikt?

Postat: tor 07 nov 2019, 19:00
av kmi
Alle mine volvobiler V60, XC60, v90 cc har kostet mig 35.000 / året i värdeminskning over 3 år.
Så 50 % restvärde på bilen efter 3 år passer ingenstans

Re: Hur tänker ni andra ang. värdeminskningen på dagens nya fossilbilar på sikt?

Postat: tor 07 nov 2019, 19:05
av Lockis
kmi skrev:Alle mine volvobiler V60, XC60, v90 cc har kostet mig 35.000 / året i värdeminskning over 3 år.
Så 50 % restvärde på bilen efter 3 år passer ingenstans
Nu kan det hända att jag missförstår/tolkar fel. Men att man räknar med 50% restvärde men får mer är bara bra?
35.000 om året i värdeminskning låter dock väldigt lite på en fabriksny bil.

Re: Hur tänker ni andra ang. värdeminskningen på dagens nya fossilbilar på sikt?

Postat: fre 08 nov 2019, 14:41
av kmi
Lockis skrev:
kmi skrev:Alle mine volvobiler V60, XC60, v90 cc har kostet mig 35.000 / året i värdeminskning over 3 år.
Så 50 % restvärde på bilen efter 3 år passer ingenstans
Nu kan det hända att jag missförstår/tolkar fel. Men att man räknar med 50% restvärde men får mer är bara bra?
35.000 om året i värdeminskning låter dock väldigt lite på en fabriksny bil.
Kan give et exempel. Købte min V90 CC T5 pro i Skåne for 435.000 netto. inkl moms og 10 % rabatt
Solgte den for 365.000 2 år senere.

Re: Hur tänker ni andra ang. värdeminskningen på dagens nya fossilbilar på sikt?

Postat: fre 08 nov 2019, 15:02
av KGF
Köper i Sverige, säljer i Danmark?

Re: Hur tänker ni andra ang. värdeminskningen på dagens nya fossilbilar på sikt?

Postat: fre 08 nov 2019, 20:01
av kmi
Købte i Sjöbo og solgte i Laholm :)

Lavede modsvarende deal på min Xc60 -> C90 CC

Re: Hur tänker ni andra ang. värdeminskningen på dagens nya fossilbilar på sikt?

Postat: fre 08 nov 2019, 20:21
av Lockis
kmi skrev:
Lockis skrev:
kmi skrev:Alle mine volvobiler V60, XC60, v90 cc har kostet mig 35.000 / året i värdeminskning over 3 år.
Så 50 % restvärde på bilen efter 3 år passer ingenstans
Nu kan det hända att jag missförstår/tolkar fel. Men att man räknar med 50% restvärde men får mer är bara bra?
35.000 om året i värdeminskning låter dock väldigt lite på en fabriksny bil.
Kan give et exempel. Købte min V90 CC T5 pro i Skåne for 435.000 netto. inkl moms og 10 % rabatt
Solgte den for 365.000 2 år senere.
2 år och hur många mil?

Re: Hur tänker ni andra ang. värdeminskningen på dagens nya fossilbilar på sikt?

Postat: sön 10 nov 2019, 11:52
av kmi
blev 3700 mil efter 2 år