Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1347850
Är det så avgörande då? V60 är ju en relativt "liten" och ganska fyrkantig bil. Borde inte vara svårmanövrerad.
#1347853
Lövet skrev:Är det så avgörande då? V60 är ju en relativt "liten" och ganska fyrkantig bil. Borde inte vara svårmanövrerad.
Har bara backkamera på nuvarande V60, funkar hur bra som helst.
Det i kombination med sensorer är klockrent. För mig hade det därför inte varit en dealbreaker.
Men alla är vi olika :-)
#1347854
Lockis skrev:
Lövet skrev:Är det så avgörande då? V60 är ju en relativt "liten" och ganska fyrkantig bil. Borde inte vara svårmanövrerad.
Har bara backkamera på nuvarande V60, funkar hur bra som helst.
Det i kombination med sensorer är klockrent. För mig hade det därför inte varit en dealbreaker.
Men alla är vi olika :-)
Inte mig heller. Har inte ens backkamera i nuvarande. Hade gärna haft det men man vänjer sig efter 2 dagar att inte ha det längre. Beror ju på perspektiv också, jag ska ha bilen i 18 månader, ska man ha den i 5-7 år så har jag full förståelse för att man verkligen vill ha med allt.
#1347856
Vill man ha en bra ljudanläggning räcker Harman Kardon riktigt långt tycker jag. Bra tryck i den. Jag är inne på min andra bil med panoramaglastak nu och har inte upplevt några problem. Ger ett trevligt ljus inne i bilen, underbart att öppna på sommaren och just V60 ser väldigt exklusiv ut på utsidan med det också. 360 kamera är så bra, vill aldrig mer vara utan den. Perfekt vid parkering när det är trångt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
#1347859
Lövet skrev:Är det så avgörande då? V60 är ju en relativt "liten" och ganska fyrkantig bil. Borde inte vara svårmanövrerad.
Inte alls. Bara slog mig när jag tittade på utrustningslistan och vad som eventuellt inte fanns.
Denna skulle säkert funka. Klarat sig utan både backkamera och (givetvis) 360 nu. Större problem då att den finns långt iväg...
#1358866
En annan tanke.
Är det stor skillnad på Loungepaket och en utan. Alltså komfortmässigt i stolen? Sidostöden, går de att ändra manuellt på en utan eller det är en "unik" funktion för just Loungepaketet?
(Hittat en '20 billigare än '19 där skillnaden är Lounge vad jag kan se)
#1358877
Favazza skrev: tis 14 jan 2020, 10:27 En annan tanke.
Är det stor skillnad på Loungepaket och en utan. Alltså komfortmässigt i stolen? Sidostöden, går de att ändra manuellt på en utan eller det är en "unik" funktion för just Loungepaketet?
(Hittat en '20 billigare än '19 där skillnaden är Lounge vad jag kan se)
Kommer från en bil utan lounge till en med lounge.
Stolarna är det lite skillnad på. Bland annat sidostödsfunktionen. Men även lädret är annorlunda och jag upplever det som mjukare. Huruvida du själv tycker att det är värt dem extra pengarna får du själv bestämma. Nu har du ju hittat 2 med olika stolar så åk och prova dem bägge.
#1358880
Lockis skrev:
Favazza skrev: tis 14 jan 2020, 10:27 En annan tanke.
Är det stor skillnad på Loungepaket och en utan. Alltså komfortmässigt i stolen? Sidostöden, går de att ändra manuellt på en utan eller det är en "unik" funktion för just Loungepaketet?
(Hittat en '20 billigare än '19 där skillnaden är Lounge vad jag kan se)
Kommer från en bil utan lounge till en med lounge.
Stolarna är det lite skillnad på. Bland annat sidostödsfunktionen. Men även lädret är annorlunda och jag upplever det som mjukare. Huruvida du själv tycker att det är värt dem extra pengarna får du själv bestämma. Nu har du ju hittat 2 med olika stolar så åk och prova dem bägge.
Bilarna står långt ifrån varandra. Tror man i så fall behöver testa på ett och samma ställe för att märka.
Lurigt med de olika paketen också. Skiljer sig en del mellan '19 och '20.
#1358887
Favazza skrev: tis 14 jan 2020, 12:52
Lockis skrev:
Favazza skrev: tis 14 jan 2020, 10:27 En annan tanke.
Är det stor skillnad på Loungepaket och en utan. Alltså komfortmässigt i stolen? Sidostöden, går de att ändra manuellt på en utan eller det är en "unik" funktion för just Loungepaketet?
(Hittat en '20 billigare än '19 där skillnaden är Lounge vad jag kan se)
Kommer från en bil utan lounge till en med lounge.
Stolarna är det lite skillnad på. Bland annat sidostödsfunktionen. Men även lädret är annorlunda och jag upplever det som mjukare. Huruvida du själv tycker att det är värt dem extra pengarna får du själv bestämma. Nu har du ju hittat 2 med olika stolar så åk och prova dem bägge.
Bilarna står långt ifrån varandra. Tror man i så fall behöver testa på ett och samma ställe för att märka.
Lurigt med de olika paketen också. Skiljer sig en del mellan '19 och '20.
I v60 är det en ganska tydlig skillnad på lounge paket stolarna och dem vanliga läder stolarna.
Ingen av stolarna är dåliga men lounge stolarna är bättre :-D

Vad som skiljer lounge paketet åt på -19 och -20 vet jag faktiskt inte.
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på fö[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]