Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av leiwi
#1343567
Hej alla
Är det någon som monterat extra backljus(eller som vet ändå) och skulle kunna hjälpa mej med kabelmärkningen till det vanliga backljuset där jag kan ta reläströmmen till dom nya ljusen?
Har letat men hittar inte kabelpaketet som går ut till baklampan och det är en automat så det går ju inte att få backljuset att tända utan att motorn är i gång och backväxeln i
Senast redigerad av 2 leiwi, redigerad totalt 0 gång.
av pumpnasare
#1343708
Slå på tändningen och tryck sedan på bromsen, lägg i backen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Freddy100
#1343734
Personligt tycker jag att den här trenden med extra bakljus känns som dåligt design för bilen Vad är vitsen? I era av bakkameror och 360 kameror sensorer varför ska man montera extraljus på baksidan? Är det verkligen så fint? Näää :-D
av Jordfelsbrytaren
#1343745
Freddy100 skrev: ons 23 okt 2019, 11:56 Personligt tycker jag att den här trenden med extra bakljus känns som dåligt design för bilen Vad är vitsen? I era av bakkameror och 360 kameror sensorer varför ska man montera extraljus på baksidan? Är det verkligen så fint? Näää :-D
Handlar nog mer om praktikalitet än styling, vissa har mer behov än andra av olika anledningar.
Användarvisningsbild
av leiwi
#1343753
Freddy100 skrev:Personligt tycker jag att den här trenden med extra bakljus känns som dåligt design för bilen Vad är vitsen? I era av bakkameror och 360 kameror sensorer varför ska man montera extraljus på baksidan? Är det verkligen så fint? Näää :-D
Nu tänker jag ju inte montera extra backljus i styling syfte utan för att backljuset på bilen är av typen att dom syns men lyser inte :-/
Användarvisningsbild
av leiwi
#1343771
[quote
Dra iväg ett mail till Prestandabelysning vetja![/quote]Dra iväg ett mail till Prestandabelysning vetja![/quote]

Testar detta , tack!
av Freddy100
#1343773
Jag förstår fortfarande inte riktigt varför montera dem då det finns redan gott om lampor på bilen men jag kanske inte behöver fatta det. Var bara nyfiken. Ok att montera på gamla Volvo 240 om man använder bilen på byggplatsen men montera på fina och nya premium bilar ??? :sick: :-)

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]