Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Holmsted
Hämtade ut min V60 CC i torsdags, men jag får inte igång parkeringsklimaten, varken från bilen eller via VOC.

Den har varit inne på verkstad där dem gjorde en mjukvarauppdatering, men det fungerar fortfarande inte. Får felmeddelande att laddningsnivån är för låg.

Någon som varit med om detta på en helt ny bil?
av Hypoxia
Inte på en helt ny bil, men låg laddningsnivå är ett klassiskt problem på vintern om man kör värmaren mycket mer än vad man kör bilen (läs: korta sträckor till/från jobbet och värmaren får arbete både morgon och kväll). Inte för att det är lösningen på ditt problem just nu (som verkstaden lär kunna lösa utifrån din felbeskrivning), men jag rekommenderar att du monterar en lösning så du enkelt kan ladda batteriet i bilen. I alla fall om du använder värmaren i stor utsträckning.
För egen del så har jag ett vanligt motorvärmaruttag i fronten på bilen som är kopplad till en laddmodul från Calix om jag minns rätt.
av Holmsted
kör 2 x 5 mil dagligen och et är ju inte så kallt heller så det borde inte vara det.

Kan det vara ett dåligt batteri?
av Holmsted
Flinta skrev:Hade samma fel på min när den var ny. Defekt laddövervakningsgivare var felet.
ok, ska tipsa mekanikern om det när den ska in igen.

tråkigt att hålla på med sånt när den är helt ny

Hej Prova stänga av AC.n vid start. Varit e[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? […]

Körde med husvagn till och från Kroatie[…]

Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]