Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaronsso
#1351166
leiwi skrev: fre 29 nov 2019, 18:56 @Lockis,
Lockis skrev:VOC har dock inget med vilket abonnemang du har i bilen. Det går på en separat uppkoppling
Om du har ett eget simkort med dataåtkomst i bilen så använder VOC det kortet ,och det E-sim som finns i bilen används inte
Så det är fullt möjligt att det skiljer med olika abonnemang, jag har Telia och har aldrig upplevt de fel som beskrivs ovan
Jag körde Telenor som man fick med bilen.
Fick igång timern En gång. Sen aldrig igen.
Kör nu Telia som jag haft felfritt i +10 år i mobiltelefonen, men som aldrig fungerat i timern på VOC. Har testat dagligen i två månaders tid.
Som sagt, jag kör igång värmaren manuellt på VOC utan problem, alltid, och det fungerar bra i mitt liv. Därför skiter jag i att felanmälan eller lämna in bilen.
Men det känns fortfarande lite B.
Volvo har uppenbarligen problem med funktionen. Det är ju bara att läsa om allt. Det är knappast knutet till en specifik mobil eller operatör. Då hade det varit enkelt att ringa in felkällan.
Användarvisningsbild
av gripen
#1351211
Tja, det var mest en teori jag hade... Får väl vara tacksam att det funkar så bra för mig då ;)

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]

Det är inte reglervententilen på AC som[…]

Leasing bildäck

Jag och min sambo har leasat bil och lämnad[…]