Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av johbj
#1341210
Är det fler som har bekymmer med att ställa in timer för VOC och värmaren i appen?
Jag sätter tid och datum men oftast får jag göra om det 2-3 ggr innan det ”tar”.....

V60 CC D4 -20 och IPhone med IOS 13
av OlofTV
#1341237
Jag tror det där löser sig med en uppdatering av mjukvaran i bilen.

Min servicetekniker pratade om det när jag var inne och monterade ”stänkskydden” i hjulhusen för tre veckor sedan. Vi körde in senaste mjukvaran samtidigt inför vintern.



Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av paso
#1341249
Jag hade min V90CC på service förra veckan och fick då problemet att det inte går att ställa in nya timers.
Då det går att sätta ny timer via Min Volvo på datorn så verkar problemet vara i appen, kanske något som hänger ihop med senaste IOS 13.1.2?
Surt är det nu när kylan kommer.
Användarvisningsbild
av paso
#1341406
paso skrev:Jag hade min V90CC på service förra veckan och fick då problemet att det inte går att ställa in nya timers.
Då det går att sätta ny timer via Min Volvo på datorn så verkar problemet vara i appen, kanske något som hänger ihop med senaste IOS 13.1.2?
Surt är det nu när kylan kommer.
Verkar fungera bättre efter det att jag installerat om appen, hoppas det håller i sig.
av tlt
#1341661
Fick min V60cc D4 -20 för 1v sedan idag. Första gången jag provade fungerade det direkt, sen har jag provat både att ställa in och avbryta och jag har varit tvungen att försöka 2-3 gånger innan "det tar". Direktstart av värmaren via VOC fungerar som det skall.
Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]