Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dez76
#1372776
Kul, så här är min status (Från en annan tråd)

2020-04-02
Fick mail av min säljare som var glad över att kunna meddela att min bil var tidigarelagd och hade beräknad leverans till v23.

Kollade Minvolvo och det var ändrat där till v23.
En timme sedan var bilen flyttad till v26 :-o
Dez76 skrev: ↑fre 27 mar 2020, 15:30
Jag beställde 23/5 -19 och har nu prel leverans v25

XC60 T8R
Vit
Helskinn i stället för R-klädsel
Akustikrutor
Tonade rutor
21" hjul
360 kamera
Drag
Teknikpaket
Senast redigerad av 1 Dez76, redigerad totalt 0 gånger.
av Sarcophagus
#1372780
Leif55 skrev:Grattis, jag beställde i juli ochhar prel lev v31😳.
Vad har du beställt för utrustning?
Oj det var ju bra mycket värre än för mig!! :-o Har du valt R-design, hörde att det kunde leda till längre leveranstider?
Förutom Inscription så är min XC60 ganska snålt utrustad:
  • Apple car play
  • Ice White Solid
  • Panoramatak
  • Dekorinlägg, Metal Mesh
  • Infällbart drag. Inkl adapter 13 -> 7
  • Laddkabel hybrid
  • Lasthållare
  • Matta, kupégolv, gummi.
  • Parkeringskamera, bak
  • Tonade rutor
av Hink84
#1372792
Jag misstänker att om man spar på utrustningen får man snabbare leverans, endast baserat på trådarna här på forumet, jag har:
  • Inscription
  • Tekinkpaket Pro
  • Demin Blue
Resten standard, drag och tonade rutor ska jag eftermontera i hopp om att slippa förmånsvärde på det :)
av Leif55
#1372794
Kanske därför jag har så lång leveranstid, jag har beställt inscription med det mesta utom 22” fälgar.
Fusion red
Styling kit
Dragkrok
Och nästan allt annat
Köper privat så jag behöver inte tänka på något förmånsvärde😉
av Sarcophagus
#1372810
Leif55 skrev:Kanske därför jag har så lång leveranstid, jag har beställt inscription med det mesta utom 22” fälgar.
Fusion red
Styling kit
Dragkrok
Och nästan allt annat
Köper privat så jag behöver inte tänka på något förmånsvärde😉
Så du får vänta längre, men du får en riktigt schysst bil! :-D
Hink84 skrev:Jag misstänker att om man spar på utrustningen får man snabbare leverans, endast baserat på trådarna här på forumet, jag har:
  • Inscription
  • Tekinkpaket Pro
  • Demin Blue
Resten standard, drag och tonade rutor ska jag eftermontera i hopp om att slippa förmånsvärde på det :)
Hink84, tror du att eftermonterad utrustning ger lägre/inget förmånsvärde? Inget jag hört, men mitt drag ska ändå eftermonteras då det skulle vara lite billigare än att beställa fabriksmonterat :-)
av Hink84
#1372812
Sarcophagus,
Givetvis ger eftermonterad extrautrustning inte lägre förmånsvärde, tricket är att komma undan med summan
Jag har två alternativ, antingen betalar jag drag och tonade rutor privat = inget extra förmånsvärde,
alt 2, är att jag gör en separat betalning på drag och tonade rutor en tid efter att jag fått bilen i hopp om att leasinbolaget inte rapporterar detta till skatteverket (högst otroligt, men chansen finns) :)
av Sarcophagus
#1372841
Hink84 skrev:Sarcophagus,
Givetvis ger eftermonterad extrautrustning inte lägre förmånsvärde, tricket är att komma undan med summan
Jag har två alternativ, antingen betalar jag drag och tonade rutor privat = inget extra förmånsvärde,
alt 2, är att jag gör en separat betalning på drag och tonade rutor en tid efter att jag fått bilen i hopp om att leasinbolaget inte rapporterar detta till skatteverket (högst otroligt, men chansen finns) :)
Hmm intressant :) Hoppas det går vägen för dig! Skatteverkets förmånsvärden är ändå löjligt höga...
av Leif55
#1373440
Någon som hört något från sin säljare eller fått ändrad leveranstid?
Fabriken i chengdu skulle ju upphämta delar av förlorad produktion under förra veckan,
jag har inte hört något eller fått ändrad leveranstid😳
av Dez76
#1373629
I natt slog min bil om till byggd! :party:


Dez76 skrev: fre 03 apr 2020, 10:49 Kul, så här är min status (Från en annan tråd)

2020-04-02
Fick mail av min säljare som var glad över att kunna meddela att min bil var tidigarelagd och hade beräknad leverans till v23.

Kollade Minvolvo och det var ändrat där till v23.
En timme sedan var bilen flyttad till v26 :-o
Dez76 skrev: ↑fre 27 mar 2020, 15:30
Jag beställde 23/5 -19 och har nu prel leverans v25

XC60 T8R
Vit
Helskinn i stället för R-klädsel
Akustikrutor
Tonade rutor
21" hjul
360 kamera
Drag
Teknikpaket
av Leif55
#1373643
Grattis👍👍 Då finns det hopp iaf😀
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 50
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]