Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bäckis
#1387872
Jacob75 skrev: mån 29 jun 2020, 10:27
EbocFear skrev: mån 29 jun 2020, 09:58
stegev skrev:De borde lägga ner MinVolvo appen, ställer bara till massa oreda. Informationen verkar ju ändå inte stämma.
Det vore i alla fall intressant att få veta vad dom har för system kopplat till sin logistik.
Hörde från en person att man plussar på lite tid för att inte inge falska förhoppningar. Därav att leveranser ofta sker tidigare än vad appen säger.
Har v28 i appen och igår slog min om till "på väg" Säljaren hörde av sig idag och ville boka in den 14/7.
Tyvärr är det inte alltid leverans sker tidigare än vad appen säger.
Nu har man två långa härliga veckor framför sig :bored:
Min står också på v.28 men säljaren kunde boka tidigast 14/7__
Användarvisningsbild
av EbocFear
#1387893
Leif55 skrev:
EbocFear skrev: mån 29 jun 2020, 09:53
Leif55 skrev: Grattis, då kom nog din bil med båten som kom till Sverige i morse iaf👍.
Tror du det? För din skulle komma till Götet idag va med transport till ÅF till fredag eller så?
Vore ju fantastiskt om det var så. För då finns det en liten chans att få glida runt med 390hk under huven i sommar :-)

Stämmer, kan t.o.m vara samma transport till Enköping o Uppsala.
Kolla med din säljare när dom får den.
Jag hoppas min hör av dig idag, jag ville veta regnumret som tydligen ges direkt när de kommer till svedala.
Har du fått något reg-nummer än @Leif55?
Jag har inte hört nått än i alla fall...
av Leif55
#1387900
EbocFear skrev: tis 30 jun 2020, 09:03
Leif55 skrev:
EbocFear skrev: mån 29 jun 2020, 09:53

Tror du det? För din skulle komma till Götet idag va med transport till ÅF till fredag eller så?
Vore ju fantastiskt om det var så. För då finns det en liten chans att få glida runt med 390hk under huven i sommar :-)

Stämmer, kan t.o.m vara samma transport till Enköping o Uppsala.
Kolla med din säljare när dom får den.
Jag hoppas min hör av dig idag, jag ville veta regnumret som tydligen ges direkt när de kommer till svedala.
Har du fått något reg-nummer än @Leif55?
Jag har inte hört nått än i alla fall...
Nej, jag ringde till åf igår en min säljare men som hade gått hem tidigare. Frågade en annan säljare som sa att det kan ta en dag eller två. Min säljare ska ringa mig idag, hör av mig om jag får veta mer.
Håll ut, vi är snart där👍
Användarvisningsbild
av EbocFear
#1387903
Leif55 skrev:
EbocFear skrev: tis 30 jun 2020, 09:03
Leif55 skrev:
Stämmer, kan t.o.m vara samma transport till Enköping o Uppsala.
Kolla med din säljare när dom får den.
Jag hoppas min hör av dig idag, jag ville veta regnumret som tydligen ges direkt när de kommer till svedala.
Har du fått något reg-nummer än @Leif55?
Jag har inte hört nått än i alla fall...
Nej, jag ringde till åf igår en min säljare men som hade gått hem tidigare. Frågade en annan säljare som sa att det kan ta en dag eller två. Min säljare ska ringa mig idag, hör av mig om jag får veta mer.
Håll ut, vi är snart där👍
Tack Leif55!
Japp, jag försöker håll mig lugn men man håller ju på och exploderar av förväntan vid det här laget.
Så snart jag har nycklarna i handen så ska Power-läget knappas in och sen blir det jäklar i mig åka av :-)
av Leif55
#1387905
EbocFear skrev: tis 30 jun 2020, 09:37
Leif55 skrev:
EbocFear skrev: tis 30 jun 2020, 09:03

Har du fått något reg-nummer än @Leif55?
Jag har inte hört nått än i alla fall...
Nej, jag ringde till åf igår en min säljare men som hade gått hem tidigare. Frågade en annan säljare som sa att det kan ta en dag eller två. Min säljare ska ringa mig idag, hör av mig om jag får veta mer.
Håll ut, vi är snart där👍
Tack Leif55!
Japp, jag försöker håll mig lugn men man håller ju på och exploderar av förväntan vid det här laget.
Så snart jag har nycklarna i handen så ska Power-läget knappas in och sen blir det jäklar i mig åka av :-)
Haha, känner precis likadant👍👍
av pasis
#1387914
Jag är så förbannad! Min ändrade sig från 2 veckor till 4 veckor nu! Volvo borde skämmas säljarna också! Ingen kompensation eller något ! Inte ens ett jävla samtal! Ska fan hoppa av affären
Användarvisningsbild
av Derank
#1387918
Levtiden är preliminär och bygg din bil har väl aldrig varit något att lita på. Och som läget är nu får man räkna med förseningar.

Skickat från min SM-A520F via Tapatalk

av Leif55
#1387928
Min säljare ringde just och sa att den ännu inte fått regnummer men den har iaf status avsänd vilket betyder att den lämnat Gent men ännu inte inreggad, troligen står den i Göteborg. Men det som är viktigt är att datumet för ankomst till åf inte är senarelagt (ännu). Min står fortfarande på 3/7. Hoppas det håller, de har lovat att prioritera den när den kommer så en vecka ska räcka för lev.
Kolla med säljare vad ankomstdatumet är.
av Nihon
#1387936
Lite sen uppdatering, men blir iaf uthæmtning av ny bil den 6/7 sæljaren tog kontakt førra veckan. Varit v28 i min Volvo ett ganska bra tag nu.
Användarvisningsbild
av EbocFear
#1387940
Leif55 skrev:Min säljare ringde just och sa att den ännu inte fått regnummer men den har iaf status avsänd vilket betyder att den lämnat Gent men ännu inte inreggad, troligen står den i Göteborg. Men det som är viktigt är att datumet för ankomst till åf inte är senarelagt (ännu). Min står fortfarande på 3/7. Hoppas det håller, de har lovat att prioritera den när den kommer så en vecka ska räcka för lev.
Kolla med säljare vad ankomstdatumet är.
Jag har fått reg-nummret nu men...
...utleveransverkstaden ringde och bokade tid och det blir först den 4'e augusti.
Bilen står i Götet men det tar tydligen tid att regga in alla bilar och få dom på transport till ÅF.
Gick att få en tid 24'e Juli men det passade tyvärr inte mig.
Kudos till min ÅF. Alltid snabba svar och inget BS. Raka och tydliga rör ;-)
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 50

Har en Volvo S80 II årsmodell 2011. Den har […]

C003107 -Hjulhastighetsgivare

Ganska stort. Fram är den inte integterad som[…]

740 generator laddar dålig

Kolla och lossa, smörj in, spänn fast al[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]