Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Leif55
#1389048
Äntligen är kärran i svedala och har fått regnummer.
Hämtar ut lånebilen på Måndag och prel leverans senare i veckan.
av stegev
#1389082
Fick precis reda på att bilen befinner sig på väg från Zeebrugge till Gbg. Trodde samtliga gick via Svedala vilket var fel.
Användarvisningsbild
av EbocFear
#1389102
Leif55 skrev:Äntligen är kärran i svedala och har fått regnummer.
Hämtar ut lånebilen på Måndag och prel leverans senare i veckan.
Det går åt rätt håll hör jag :-)
Då får vi se dig i tråden "Bilder på era bilar" ganska snart ;-)
av Leif55
#1389138
EbocFear skrev: mån 06 jul 2020, 15:20
Leif55 skrev:Äntligen är kärran i svedala och har fått regnummer.
Hämtar ut lånebilen på Måndag och prel leverans senare i veckan.
Det går åt rätt håll hör jag :-)
Då får vi se dig i tråden "Bilder på era bilar" ganska snart ;-)
Hoppas det men man vet ju aldrig säkert😳😀
av stegev
#1389149
Dez76 skrev: mån 06 jul 2020, 19:32 Idag har jag äntligen hämtat ut bilen. Känns bra förutom vibrationer 🙈.
Förklara gärna mer?
av Dez76
#1389155
Vibrationer i ratten runt 90km/h. Men känns även lite runt 120. Hoppas på att det ”bara” är obalans i ett hjul. Min kollega hade samma bekymmer men det visade sig vara något annat än däcken.
stegev skrev: mån 06 jul 2020, 19:49
Dez76 skrev: mån 06 jul 2020, 19:32 Idag har jag äntligen hämtat ut bilen. Känns bra förutom vibrationer 🙈.
Förklara gärna mer?
Användarvisningsbild
av EbocFear
#1389183
Dez76 skrev:Idag har jag äntligen hämtat ut bilen. Känns bra förutom vibrationer 🙈.
Vad har du för sulor på bilen?
Kanske har 3veckor stillastående på tåg och ytterligare några veckor på båt, lastbilar och diverse parkeringar tillfälligt deformerat däcken en smula?
Sånt brukar ge sig efter några mil.
Det kan förstås vara nått riktigt fel också.
av Dez76
#1389191
Det sitter Pirelli P Zero 255/40 21 på, tänkte själv att däcken kunde ha blivit tillfälligt deformerade efter att bilen stått länge. Har dock kört 20mil idag och problemet kvarstår. Ska köra 20mil i morgon. Kvarstå problemet efter det får det bli ett besök på verkstaden.
EbocFear skrev: mån 06 jul 2020, 21:38
Dez76 skrev:Idag har jag äntligen hämtat ut bilen. Känns bra förutom vibrationer 🙈.
Vad har du för sulor på bilen?
Kanske har 3veckor stillastående på tåg och ytterligare några veckor på båt, lastbilar och diverse parkeringar tillfälligt deformerat däcken en smula?
Sånt brukar ge sig efter några mil.
Det kan förstås vara nått riktigt fel också.
av Leif55
#1389200
Dez76 skrev: mån 06 jul 2020, 22:07 Det sitter Pirelli P Zero 255/40 21 på, tänkte själv att däcken kunde ha blivit tillfälligt deformerade efter att bilen stått länge. Har dock kört 20mil idag och problemet kvarstår. Ska köra 20mil i morgon. Kvarstå problemet efter det får det bli ett besök på verkstaden.
EbocFear skrev: mån 06 jul 2020, 21:38
Dez76 skrev:Idag har jag äntligen hämtat ut bilen. Känns bra förutom vibrationer 🙈.
Vad har du för sulor på bilen?
Kanske har 3veckor stillastående på tåg och ytterligare några veckor på båt, lastbilar och diverse parkeringar tillfälligt deformerat däcken en smula?
Sånt brukar ge sig efter några mil.
Det kan förstås vara nått riktigt fel också.
Om det är ovala däck så brukar det kännas även under 90km/Tim.
90-120 låter som ett obalanserat hjul för mig, det räcker med att en balansvikt har lossnat.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 50

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]