Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blixnabb
#1337145
Någon mer som saknar sportläget på automatlådan när man petade den till vänster?
Någon som vet om Volvo har tankar på att återinföra funktionen?
Användarvisningsbild
av Rillee
#1337169
Japp jag saknar det, tycker att scroll hjulet är mest trams, är inte alls smidigt
av PerErikE
#1337176
Kan tycka att man skulle kunna välja i personliga inställningar/profil vilket läge som den skall starta med, som det är nu går den alltid tillbaka till default ( som lyckligtvis inte är eco).


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av leiwi
#1337190
Blixnabb skrev: fre 13 sep 2019, 21:29 Någon mer som saknar sportläget på automatlådan när man petade den till vänster?
Någon som vet om Volvo har tankar på att återinföra funktionen?
Är det inte det som numera kallas manuell växling du menar ,ligger ju på samma ställe?
Användarvisningsbild
av Blixnabb
#1337324
leiwi skrev: lör 14 sep 2019, 07:22
Blixnabb skrev: fre 13 sep 2019, 21:29 Någon mer som saknar sportläget på automatlådan när man petade den till vänster?
Någon som vet om Volvo har tankar på att återinföra funktionen?
Är det inte det som numera kallas manuell växling du menar ,ligger ju på samma ställe?
Den var manuell innan också om du ville växla upp och ner men om du inte rörde den mer än i sidled så blev det sportläge
Tycker att funktionen innan var klockren speciellt när man kom fram till en korsning där man behövde att bilen reagerade fort för att sedan enkelt klicka tillbaka den till normal.
av Bempo
#1337481
Håller helt med. Scrollhjulet kan man vara utan och ändå inte sakna det. Spaken till vänster vid behov var betydligt bättre
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1337492
Bempo skrev: sön 15 sep 2019, 22:24 Håller helt med. Scrollhjulet kan man vara utan och ändå inte sakna det. Spaken till vänster vid behov var betydligt bättre
Håller helt med!
Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1337519
Jag röstar också för att återinföra sportläget på växelspaken... Jag trodde det var fel på min spak när jag först fick bilen.. 😀
av Holloman
#1337854
Audi har motsvarande lösning. Duttar man spaken nedåt så går den över i sportläge vilket direkt märks i att varvtalet går upp. Väldigt praktiskt när man kom till en rolig kurvig vägsträcka.
av jaronsso
#1337856
Holloman skrev: ons 18 sep 2019, 15:26 Audi har motsvarande lösning. Duttar man spaken nedåt så går den över i sportläge vilket direkt märks i att varvtalet går upp. Väldigt praktiskt när man kom till en rolig kurvig vägsträcka.
Exakt likadant på VW.
Väldigt användbart vid omkörningar.
"Hjulet" på Volvo funkar ju halvbra i alla situationer annat än när man står still i princip.
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]