Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gorban
#1343190
Hypoxia skrev: tor 10 okt 2019, 11:29
TomasGBG skrev:
Hypoxia skrev:Yes, vyn i bilen uppdateras när telefonen är uppdaterad. Inget behöver ändras i bilen...

För egen del är jag kluven. Den redan tidigare lilla bilden blev ännu mindre när knappraden till vänster tillkom. Det är enklare att navigera runt, men jag har kommit på mig själv med att mer och mer använda Sensus-navigationen istället (åtminstone när man ska hem eftersom det fortfarande suger att söka efter nya adresser i Sensus).
Tips: Sök adress via Google-appen i Sensus. Jag tycker det fungera mycket bättre än i navigatorn.
Will do!
Av någon anledning har Apple Maps men inte Google Maps en shortcut så att man kan skicka destinationer direkt till bilen via Volvo on Call. Synd att inte Google har det för Apple Maps ger tveksamma sökträffar i många fall.
av stevvee
#1343212
Gorban skrev:
Hypoxia skrev: tor 10 okt 2019, 11:29
TomasGBG skrev: Tips: Sök adress via Google-appen i Sensus. Jag tycker det fungera mycket bättre än i navigatorn.
Will do!
Av någon anledning har Apple Maps men inte Google Maps en shortcut så att man kan skicka destinationer direkt till bilen via Volvo on Call. Synd att inte Google har det för Apple Maps ger tveksamma sökträffar i många fall.
Varför skickar du inte destinationen direkt via on call appen ? Tycker sökningen där är fullt tillräcklig för det jag behöver söka efter iallafall.
av Gorban
#1343272
stevvee skrev: sön 20 okt 2019, 13:40
Gorban skrev:
Hypoxia skrev: tor 10 okt 2019, 11:29

Will do!
Av någon anledning har Apple Maps men inte Google Maps en shortcut så att man kan skicka destinationer direkt till bilen via Volvo on Call. Synd att inte Google har det för Apple Maps ger tveksamma sökträffar i många fall.
Varför skickar du inte destinationen direkt via on call appen ? Tycker sökningen där är fullt tillräcklig för det jag behöver söka efter iallafall.
VoC-appen ger inte alls lika bra sökresultat som Google Maps tycker jag så jag använder sällan den.
av Gorban
#1343666
Ilduce77 skrev: tis 22 okt 2019, 13:15 Volvo on call använder väl Google maps sedan ett par år? 🤔
Jo men man får inte samma sökresultat där som när man använder Google Maps. Bilen använder ju kartor från Here så det kanske sker någon synkning med VOC när man söker?

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]