Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Falstaff
#1334913
Jag har en vibration i min v60 T8, kör jag den längre så känns det som att sitta på en vibrerande dildo. Hjulen är kollade 6 ggr, men inte felet (fattar jag, men inte Volvo rep). Kör på vinterdäck nu, men sorry still there.

Affären jag köpte den i, verkar måttligt intresserad att fixa problemet

Läs inlägg 10 i tråden istället. Betydligt vuxnare och nyktrare beskrivning.
Senast redigerad av 4 Falstaff, redigerad totalt 0 gång.
av stevvee
#1334923
Falstaff skrev:Jag har en vibration i min v60 T8, kör jag den längre så känns det som att sitta på en vibrerande dildo. Hjulen är kollade 99 ggr, men inte felet (fattar jag, men inte Volvo rep, typ bönder med verkstad (saknar bilia)). Kör på vinterdäck nu, men sorry still there.

Affären jag köpte den i, verkar måttligt intresserad att fixa problemet.

Det företaget jag jobbar för, har jag ikväll dragit problemet upp mot volvo tillammans med leasingbolaget, typ autoplan + vd.

Jag vägrar betala en spänn till för skiten. Kör hellre min frus citroen c3 för 140ˋ

Kollegor med samma bil, har inte samma vibrationer.

Detta är min 9e tjänstebil/personalbil. Bmw, audi. Skoda och volvo.
Topp 3:
1. Skoda superb
2. Bmw 320d
3 audi a4 allroad.

Botten
7. Volvo s60
8 volvo v60
9 volvo v60 t8 2019 (jävla skitbil)

Undvik att köpa Volvo, ett jävla skämt. Jag hoppas att kontakterna jag tagit ikväll ger resultat. Annars kan volvo suga min vita p*n*s. Premium, my a s s. #Biggestmisdtakeinmylife #VolvoSucks

Radera om ni inte vill höra sanningen. Så jävla less. Vill Volvo leka premium, gör det som BMW och Audi (inc VW). Grymt upprörd över detta. 8200 brutto, vägrar betala....osammanhängande inlägg, säkerligen. Men jag är så förbannat trött på skiten. Ingen tar ansvar. Berätta gärna, hur reklamerar man tillVolvo direkt?

Och detta inlägg skall hjälpa dig med vadå ?
Skriv istället hur vibrationen uppkommer, vart vibrerar det osv om du nu vill försöka få nå tips till verkstaden.

Ex vibrerar det i stolen är det oftast bakvagn
Vibrerar det i ratten, framvagn/bromsar
Vibrerar det i hela bilen, något löst

Vilka däck har du ? Är det enbart i vissa hastigheter ?


Annars är ditt inlägg inte alls premium heller och du framstår bara som en idiot.
av Stoffel
#1334925
Hmm om redan vid 7e bilen tyckte du volvo var skit varför valde du volvo 2 gånger till? Känns ju sådär genom tänkt.

Bilar är ju högst individuellt vad man gillar själv,
Sen finns måndags ex i alla grupperna. Personligen tycker jag Volkswagen är fruktansvärt tråkiga och basic, Audi tror dom är bmw o merca klass vilket dom är mil ifrån..

Synd att du är så missnöjd men ett tips välj inte volvo en gång till då

Köp en Skoda som du tycker är bäst
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1334927
Trist så klart men du får gärna vara trött på Volvo men skriv mer konstruktivt och mindre med känslor :)

Ska man jämföra bilar är ens egna uppfattningar om kvaliteti hög grad olika, kollar man som exempel här skulle jag undvika Skoda, BMW och Audi före Volvo ändå
http://mb.cision.com/Public/152/2169943 ... d089f2.pdf
av Bempo
#1334929
Men kom igen, oavsett om TS kan beskriva vibrationerna eller inte så är väl grejen den att han inte får respons hos åf eller verkstad. Måsta man vara tekniskt kunnig så man kan beskriva fel för att få ge utlopp för frustrationen att inte bli respekterad?
Självklart vet jag inget mer om det här än nån annan, men om responsen är som Mercedes älgfara eller omfattande genomrostning eller Saab’s en gång i tiden sticka huvet-i-sanden när bristfällig lösning av vevhusventilationen ledde till havererade turbo och motorer. Finns många fler exempel på bristande ansvar. Men är det här så Volvo tar ansvar och ger respons till kunder då skulle jag också bli rejält pist off och få svårt beskriva detaljer om det hände mig.

Kom hellre igen med tips åt TS hur han kan få respons från Volvo. Och heder till honom som gav Volvo en chans till trots tidigare dåliga erfarenheter
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1334930
Jag skulle råda TS att åka till en annan ÅF.
Med nybilsgarantin behöver inte bilen åtgärdas där den har sålts. Jag har själv gjort så vid några tillfällen...
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1334931
Bempo skrev:Men kom igen, oavsett om TS kan beskriva vibrationerna eller inte så är väl grejen den att han inte får respons hos åf eller verkstad. Måsta man vara tekniskt kunnig så man kan beskriva fel för att få ge utlopp för frustrationen att inte bli respekterad?
Självklart vet jag inget mer om det här än nån annan, men om responsen är som Mercedes älgfara eller omfattande genomrostning eller Saab’s en gång i tiden sticka huvet-i-sanden när bristfällig lösning av vevhusventilationen ledde till havererade turbo och motorer. Finns många fler exempel på bristande ansvar. Men är det här så Volvo tar ansvar och ger respons till kunder då skulle jag också bli rejält pist off och få svårt beskriva detaljer om det hände mig.

Kom hellre igen med tips åt TS hur han kan få respons från Volvo. Och heder till honom som gav Volvo en chans till trots tidigare dåliga erfarenheter
Nä, men man behöver inte skriva "p*n*s", "Undvik att köpa Volvo", "hjulen kollade 99ggr", eller hur. Man tenderar ju att får de svar man frågar efter. Man kan meddela sin frustration på annat sätt :) Hur som, Volvo centralt har en kundansvarig som kan hjälpa till om en egna återförsäljare inte hjälper en så börja med att ringa till Volvos växel eller testa som fjohan82.
av kmi
#1334933
Oplever at Volvocars kvalitetskontrol fra fabrikken er elendig.
Når man ved at der er problemer med vibrationer, så burde man kanske kolla dette extra.

Fick alle vibrationer bort ved at få 3 nye däck, da de originale var ovale direkte fra fabriken.

Tur som det var hade verkstedet bra koll på orsaken til vibrationerne

Onödigt for mig, forhandleren og Volvo.
av stevvee
#1334934
Bempo skrev:Men kom igen, oavsett om TS kan beskriva vibrationerna eller inte så är väl grejen den att han inte får respons hos åf eller verkstad. Måsta man vara tekniskt kunnig så man kan beskriva fel för att få ge utlopp för frustrationen att inte bli respekterad?
Självklart vet jag inget mer om det här än nån annan, men om responsen är som Mercedes älgfara eller omfattande genomrostning eller Saab’s en gång i tiden sticka huvet-i-sanden när bristfällig lösning av vevhusventilationen ledde till havererade turbo och motorer. Finns många fler exempel på bristande ansvar. Men är det här så Volvo tar ansvar och ger respons till kunder då skulle jag också bli rejält pist off och få svårt beskriva detaljer om det hände mig.

Kom hellre igen med tips åt TS hur han kan få respons från Volvo. Och heder till honom som gav Volvo en chans till trots tidigare dåliga erfarenheter

Svårt att komma med tips till en person som troligtvis pratat med ÅF en gång och är en sån som kastar in nycklarna över disken och skriker. Förstår att man inte får hjälp då. Allt handlar om attityd och hur man är mot den som skall hjälpa.
Användarvisningsbild
av Falstaff
#1334936
Håller med om dåliga kommentarer av mig i första meddelandet. Men frustationen nådde en topp, efter arbetsveckan och efter kört hem bilen 3,5 mil och inser att detta kommer ingen att lösa sig så lätt. Får inte den respons jag hade önskat.

Har flera konstiga mjukvarufel som inte bryr mig alls. Kameror som är svarta, nyckelminne som inte funkar, hybridfel(1 ggr), radion skriker när man blinkar(1 tillfälle). Brukar vara borta efter omstart.

Jag har inte skrikit en enda gång åt ÅF. Borde ha gjort det, för allt från påskrift av beställning till utlämning av bil har varit dåligt. Detta är första gången ingen har ringt och ens frågat om man är nöjd med bilen efter x antal dagar.

Varför väljer jag volvo? Jag ville ha en hybrid, och passat gte var inte intressant, och tyvärr kommer skoda superb hybrid efter min 3-års cykel är slut. + volvo v60 hade fått bra respons i tester. Tur och otur kan man ha med alla bilar, men tyvärr har jag haft mest problem med Volvo. Kan posta detaljerade listor för varje bil jag har ägt, om fel och brister, men det ger inget nu...

Vibrationerna finns där hela tiden. Dock blir det påtagligt efter man kommit upp i hastighet. Men efter de dykt upp, kommer du aldrig att glömma dem. En servicetekniker åker med, och säger att han kan känna vibrationen. Provkört en kollegas V60 T8, helt annan känsla. Upplever att vibrationerna blir värre, men det kan vara ett hjärnspöke när man väl börjar känna dem.

Pirelli sommardäck, Continental vinterdäck. Samma vibrationer.

1. ÅF balanserar sommardäck och säger att problemet ärlöst.
2. Kör bilen 20 mil och klara inte mer, ber Däckia om hjälp. De kan inte åtgärda felet.
3. ÅF byter till dubbfria vinterdäck (efter mitt förslag), dock problem inte löst.
4. Lämnar in bilen igen. De lovar att kontrollera bilen noga. De kör en testrunda på va 20 min, sen står bilen där. Ingen servicebulletin verkar stämma på min bil.
5. De ska balansera sommardäcken igen?!
6.??

Jag har sagt till jobbet att jag inte vill ha bilen i nuvarande skick. Vill inte köra den längre sträckor, då gaspedelasfoten blir i det närmaste bortdomnad. Farthållare hjälper inte, för det vibrerar i hela bilen.

Så, ber om ursäkt för dåligt första inlägg. Dock tar jag tipset att åka till annan än ÅF. Har bättre erfarenhet av tex Bilia.
Senast redigerad av 3 Falstaff, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]