Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Freddy100
#1340653
Men det underlättar ju ärendet. Om de bekräftar att det inte går att åtgärda så det är bara att kräva återköp.... Om man påstår att det är produkt egenskap så skulle det stå i katalogen att Volvo bjuder på trevliga vibrationer...utan extra kostnad...:x Jag tar det för givet att alla egenskaper är beskrivna på Volvo hemsida...men hittar ingenting om vibrationer... ;-) :devil:
av Lockis
#1342020
Uppdatering på priset, den 17/10 ska priserna höjas på hybrider enligt säljare. Återstår att se hur mycket. Har ställt frågan och kombinationen sänkt bil budget på jobbet och prishöjning hos Volvo gör att jag litar mer åt att det blir annat märke framöver tyvärr. Hoppas det är en liten höjning så att Volvon fortfarande är aktuell men jag jag vissa krav på utrustningen som jag inte viker från så återstår att se om den får plats :)

EDIT: 2% är höjningen.
Kan det vara den svaga kronan som nu orsakar detta?
av DavidBlomqvist
#1342189
Lockis skrev:Uppdatering på priset, den 17/10 ska priserna höjas på hybrider enligt säljare. Återstår att se hur mycket. Har ställt frågan och kombinationen sänkt bil budget på jobbet och prishöjning hos Volvo gör att jag litar mer åt att det blir annat märke framöver tyvärr. Hoppas det är en liten höjning så att Volvon fortfarande är aktuell men jag jag vissa krav på utrustningen som jag inte viker från så återstår att se om den får plats :)


EDIT: 2% är höjningen.
Kan det vara den svaga kronan som nu orsakar detta?

Suck, jag förstår inte Volvo hur dom tänker om dom höjer priserna. Dom har redan dom dyraste laddhybriderna och f.o.m 2020 har dom även sämsta räckvidden med.....en ekvation som inte går ihop över huvud taget.... Tror jag väntar på 530e touring istället även om jag får gå utan bil en månad eller två....
av stevvee
#1342193
Lockis skrev:Uppdatering på priset, den 17/10 ska priserna höjas på hybrider enligt säljare. Återstår att se hur mycket. Har ställt frågan och kombinationen sänkt bil budget på jobbet och prishöjning hos Volvo gör att jag litar mer åt att det blir annat märke framöver tyvärr. Hoppas det är en liten höjning så att Volvon fortfarande är aktuell men jag jag vissa krav på utrustningen som jag inte viker från så återstår att se om den får plats :)

EDIT: 2% är höjningen.
Kan det vara den svaga kronan som nu orsakar detta?
Blir det på grundpriset eller även tillval ? Och är det över hela sortimentet eller enbart hybrider ?
av Lockis
#1342195
stevvee skrev: mån 14 okt 2019, 09:34
Lockis skrev:Uppdatering på priset, den 17/10 ska priserna höjas på hybrider enligt säljare. Återstår att se hur mycket. Har ställt frågan och kombinationen sänkt bil budget på jobbet och prishöjning hos Volvo gör att jag litar mer åt att det blir annat märke framöver tyvärr. Hoppas det är en liten höjning så att Volvon fortfarande är aktuell men jag jag vissa krav på utrustningen som jag inte viker från så återstår att se om den får plats :)

EDIT: 2% är höjningen.
Kan det vara den svaga kronan som nu orsakar detta?
Blir det på grundpriset eller även tillval ? Och är det över hela sortimentet eller enbart hybrider ?
Som jag förstår det är det enbart grundpriset på hybriderna, det kan dock vara fel men i dialogen med säljaren har vi bara pratat om hybrider.
Användarvisningsbild
av Falstaff
#1527698
En gammal tråd(men samma problem verkar ju leva i andra trådar), men kan iaf berätta hur det slutade för mig :

Bilen såldes vidare samma höst genom ett leasing trading bolag och blev såld till Norge. Killen (transportfirman) som hämtade upp den, nämnde då att 120' bilar gick ut från Sverige till utlandet. Han hade kört bilar till Österrike som hade sålts vidare. Inget med detta problem att göra, men lite intressant. Men det var ju några år sedan. Vi gick till och med plus på bilen.

Själv gick jag vidare med en Skoda Octavia och har inga vibrationer i 110-130 km/h.

Bytte även jobb i samma veva, och körde en kollegas nya V90 upp till Stockholm från Norrköping och det var samma vibrationer med den bilen. Dock inget han hade reflekterat över, han trodde det skulle vara så. Men jag hade en Superb innan min v60 T8, och då blev det så påtagligt att något inte stämde. Han gick över till en Polestar elbil istället lite senare, som jag fick provköra och det är en fantastisk bil.

I övrigt var det mycket mjukvarufel på v60 T8 som jag nämnt tidigare, säkert fixat nu. Slog på blinkers då skrek radion + massor av andra konstiga småfel. Bilar böjar bli som datorspel. Släpp produkten, men med buggar. Tråkigt med en bil för 600-700'.

Synd, för V60 T8 var en bil att älska. Snygg design, gillade förarmiljön.

Så mitt sista inlägg för detta liv i ett volvoforum. Rulla på och kör hårt!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]

Någon temperaturskillnad när den inte v[…]