Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ThomasT
#1335002
Ted68 skrev:Här finns lite omdömen om olika stolar med, men du kanske redan har läst :oops:
viewtopic.php?f=86&t=151315
Nej, jag har inte sett den. Tack!
Kul att läsa att fler har upplevt "plattan" i ryggstödet, jag trodde det var någon jag hade inbillat mig.
Användarvisningsbild
av ThomasT
#1335750
Jag kör för tillfället en hyrbil med textilstolarna. Jag har inte långa ben men jag upplever sittdynan som kort, en jäkla skillnad mot mina sportstolar.
Jag har inte kört några längre turer men redan efter 30 minuter så känns stolen lite obekväm.
av fragge
#1335822
X3JA skrev:Enda jag kan bidra med är att INTE ta massage-stolar. Hårda å knöliga. Dessutom tillför massage-funktionerna inte mycket.
Oj, vi är nog alla olika. Jag var mycket noggrann med stolsvalet och sportstolarna gick bort helt för mig. De skönaste stolarna för mig var de ventilerade nappa stolarna(givetvis de dyraste), dessa har även massage. Inte för att jag använder massagen så ofta men på långresor kör jag massagen lite då och då och jag tycker att det är riktigt bra för att mjuka upp ryggslutet lite. Ventilerade stolar har jag haft på alla bilar de senaste 10 åren, det är en viktig funktion för mig.
F.ö. hade Saab 9-5 de skönaste stolarna någonsin.
av kantarell
#1335970
Av det som finns i min XC60 R-design -19 så är det sista jag skulle byta bort komfortstolarna med ventilerat skinn samt massage och B&W. Har åkt med ventilerat skinn i ca 40 000 mil samt numera även med massage och de "kanter" som nämnts har jag aldrig känt av. B&W för det sköna ljudets skull.

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]

Byte till sommarhjul med nya däck på. […]

Okej tack ska undersöka detta vidare

Möjligt att dom försökt bryta rattl[…]