Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasThn
#1337681
Simpalabomba skrev: tis 17 sep 2019, 10:23 Har haft T5an i ca en vecka nu och även tagit tiden för 0-100km/h vilket jag får till ca 8sec... enligt volvo skall det vara 6.7
Någon som har en aning om hur detta kommer sig? Har haft en passagerare och inget "tungt" i bilen.
Har haft bilen i Dynamic och även utan antisladd.
Att sätta en bra 0-100 tid är inte helt lätt sedan finns det många faktorer som påverkar.

Bilen inkörd? Däcktryck? Underlag? Startteknik? Lutning på vägen? Vind? mm
av Simpalabomba
#1337683
Jaa du bilen är ju definitivt inte inkörd :P Däcktryck har jag inte kontrollerat däremot väglaget har vid tillfället varit torrt och ingen värst vind och även plan rakstäcka. Känns lite väl segt med 8sec, föredetta bilen som va en v60 d4 optimerad gjorde oftast runt 7.5 vilket den skall göra enligt "papper". Väl uppe i hastighet så finns inget o klaga på kan jag tycka då den trycker på rejält om jag gemför med den gamla v60 d4an.
av stevvee
#1337684
Simpalabomba skrev:Jaa du bilen är ju definitivt inte inkörd :P Däcktryck har jag inte kontrollerat däremot väglaget har vid tillfället varit torrt och ingen värst vind och även plan rakstäcka. Känns lite väl segt med 8sec, föredetta bilen som va en v60 d4 optimerad gjorde oftast runt 7.5 vilket den skall göra enligt "papper". Väl uppe i hastighet så finns inget o klaga på kan jag tycka då den trycker på rejält om jag gemför med den gamla v60 d4an.
Bromsar du upp den innan du släpper eller står du bara still och trampar på gasen?
av Simpalabomba
#1337694
Freddy100 skrev:Fattar verkligen inte varför belasta en helt ny bil med sådana tester ? 😱
Har gjort detta ca 2gånger så tror inte det är så farligt :)
Användarvisningsbild
av Rillee
#1337696
Hur tar du tiden?

Tjo! Har gett mig på att byta kondensorn oc[…]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag ko[…]

Solenoiden byter man bara. Den går inte att […]

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]