Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
#1330826
T8 har tydligen en egen lösning med övertryck tryck i bensintanken och öppningen av tanklocket via knapp.
De två första gångerna jag tankat så har pumpautomatiken slagit av något för sent och det spills lite bensin runt tanklocket som rinner ner på marken genom dräneringsröret.
Kanske otur för mig just dessa tillfällen (olika mackar), eller är det fler som känner igen fenomenet. Samt...är det i så fall bara på T8 eller på fler motorer?
av stevvee
#1330834
Pellix skrev:T8 har tydligen en egen lösning med övertryck tryck i bensintanken och öppningen av tanklocket via knapp.
De två första gångerna jag tankat så har pumpautomatiken slagit av något för sent och det spills lite bensin runt tanklocket som rinner ner på marken genom dräneringsröret.
Kanske otur för mig just dessa tillfällen (olika mackar), eller är det fler som känner igen fenomenet. Samt...är det i så fall bara på T8 eller på fler motorer?
Aldrig hänt mig på min T8a. Diesel verkar inte ha övertryck. Bensinare vet jag ej.
av fragge
#1330889
Det har aldrig runnit över innan pumpen har slagit ifrån på min T8. Men om man är för snabb med att dra ut handtaget så kan det bli lite dräll. Jag drar ut handtaget långsamt för att undvika det.
av zsh
#1331015
Min har plaskat många gånger så du är inte ensam om det :-(
Hur man kan misslyckas med tank/tanklock är en gåta.......men jag uppfinningen är rätt ny.....
av Keios
#1331116
Absolut. Detta händer nästan varje gång. När man drar ut pistolen så stänker det ut bensin. Som om tanken blir överfylld vid tankning. Det blir lite bättre om man väntar en stund innan men det är ingen garanti för att det inte dräller över. Surt att spilla dyra droppar på marken :-(
Användarvisningsbild
av Pellix
#1331142
Ok, verkar vara lite olika bud om det är problem eller inte.
Vill bara understryka att jag inte drar ur för tidigt... (iallafall inte vid tankning) :)
Användarvisningsbild
av MaZk
#1336712
Min T8 blir också överfull, men bara på vissa pumpar.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Nexus6
#1336784
MaZk skrev:Min T8 blir också överfull, men bara på vissa pumpar.
Same same hos mig, kan inte säga att det händer varje gång så jag har också resonerat kring att det verkar vara pumpberoende...

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]