Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PärH
#1373612
Jag har inte det men har provkört med FourC både V60 och XC60
Jag prioriterade R-Design med sänkt chassi och det blir högre med 4c.
Om man inte har dom prioriteringarna är det helt klart värt att satsa på
anser jag...
Användarvisningsbild
av hållundan
#1401963
Lite trådkap, men pallar inte skriva en ny. :)

Är i farten med att bestämma mig för en V60 T6 Recharge, och ska få låna en sådan ett dygn med start imorgon från min lokala handlare. Jag är främst inställd på att välja en R-design.
Den vagn som jag ska låna från handlaren är just en R-design, men har även utrustats med Four C. Således misstänker jag att det inte riktigt blir samma provkörningsupplevelse som den jag tänkt beställa?

Hur skiljer sig Four C på R-design (om jag inte justerar någonting) med den jag tänkt välja, alltså standard R-design utan 4C?
av HeavyMetal
#1402102
Jag har det på min XC40 T5 R-Design och jag upplever att det normala som är comfort mode är ungefär som en XC40 inscription i dämpningen och i dynamic mode Kanske lite hårdare dämpning än vanliga R-Design sportchassi.
Tror det är samma på 60 modellerna men vissa modeller har ju luftfjädring och där vet jag inte hur det känns.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1402147
HeavyMetal skrev: tis 15 sep 2020, 02:00 Jag har det på min XC40 T5 R-Design och jag upplever att det normala som är comfort mode är ungefär som en XC40 inscription i dämpningen och i dynamic mode Kanske lite hårdare dämpning än vanliga R-Design sportchassi.
Tror det är samma på 60 modellerna men vissa modeller har ju luftfjädring och där vet jag inte hur det känns.
Ok, tackar för svar. Så sannolikt kan jag inte uppleva 100% hur en R-design utan 4C beter sig, när man kör en med. Får testa fler bilar helt enkelt. :) Kommer inte ha deg nog att klicka i 4C-optionen...
XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]