Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1327250
Hej.
Inom några veckor byter jag till en laddhybrid.
Som jag förstår det så har alla energiföretag olika lösningar för att ta betalt för strömmen när man laddar ”efter vägen”.
Jag ska skaffa ett InCharge eftersom vi har sådana stolpar på jobbet men kan man begränsa sig till att skaffa laddkort/abonnemang hos några till så man klarar sig ”nästan överallt”, eller måste man helt enkelt skaffa efter hand?
Hur gör ni laddhybridägare? :)
#1327268
Pellix skrev:Hej.
Inom några veckor byter jag till en laddhybrid.
Som jag förstår det så har alla energiföretag olika lösningar för att ta betalt för strömmen när man laddar ”efter vägen”.
Jag ska skaffa ett InCharge eftersom vi har sådana stolpar på jobbet men kan man begränsa sig till att skaffa laddkort/abonnemang hos några till så man klarar sig ”nästan överallt”, eller måste man helt enkelt skaffa efter hand?
Hur gör ni laddhybridägare? :)
InCharge anser jag räcker. Sen kör många med app. Men anser att det är för dyrt att ladda
På publika stolpar som kostar så struntar oftast i det eller söker mig till garage där stolpen ingår i p-avgiften.
#1327278
Se till att skaffa en lösning där du kan ladda baserat på kWh, inte debitering per minut. Då laddhybrider sällan (undantaget Mitsubishi Outlander) har snabbladdning så blir det hiskeliga pengar att ladda publikt med minutdebitering.

Jag laddar oftast bara publikt där laddning ingår i P-avgiften eller i undantagsfall där debitering per kWh finns, i mitt fall Göteborg Energis stolpar (kostar 2.50 kr/kWh). De kör med en app så jag har inte haft behovet att skaffa kort/abonnemang och ladda via andra lösningar än så länge.
#1327329
Pellix skrev: ons 17 jul 2019, 23:21 Hej.
Inom några veckor byter jag till en laddhybrid.
Som jag förstår det så har alla energiföretag olika lösningar för att ta betalt för strömmen när man laddar ”efter vägen”.
Jag ska skaffa ett InCharge eftersom vi har sådana stolpar på jobbet men kan man begränsa sig till att skaffa laddkort/abonnemang hos några till så man klarar sig ”nästan överallt”, eller måste man helt enkelt skaffa efter hand?
Hur gör ni laddhybridägare? :)
Personligen så har jag bara betalat för att ladda en gång under mina två år som laddhybridförare och det var för att få parkering vid gröna lund då alla andra platser var fulla :)

Det är ingen eller väldigt liten ide att stanna längs vägen att ladda då du måste vänta 2-3 timmar på att ladda fullt. Cleverkort är ju bra om du vill ladda vid jobbet.
I princip så är det enda jag laddar bilen förutom hemma och på jobbet, när man är på stormarknaden tex. Då är det alltid gratis och ladda i alla fall :)
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]