Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1326460
HK är ju skit detsamma, det är NM som räknas och 50nm känner du av, dok så skulle inet jag valt Polestar, men det är ditt val.
Användarvisningsbild
av Dex
#1326715
Märks en hel del jämfört med standard D4 :an och D5:an. Växellådan växlar snabbare och vridmomentet blir faktiskt imponerande bra tryck när man accelererar. Ser ut som den tar mindre bränsle vid normal körning också 90-110km/h. Ångrar inte optimeringen. Klart godkännt för en gasglad som mig som gillar vridmoment.
Användarvisningsbild
av torwald
#1326734
Varför säljer inte volvo bilarna ”optimerade” från början? Är det bara för att några är beredda att betala för det eller finns det andra skäl? Funderar själv på att uppgradera en t5
Användarvisningsbild
av Rillee
#1326742
Lätta pengar för Volvo
av LazerHawke
#1326763
torwald skrev: sön 14 jul 2019, 22:57 Varför säljer inte volvo bilarna ”optimerade” från början? Är det bara för att några är beredda att betala för det eller finns det andra skäl? Funderar själv på att uppgradera en t5
Passa på nu 6900 bättre pris än 9300 som det kostar annars
Användarvisningsbild
av Dex
#1326805
torwald skrev: sön 14 jul 2019, 22:57 Varför säljer inte volvo bilarna ”optimerade” från början? Är det bara för att några är beredda att betala för det eller finns det andra skäl? Funderar själv på att uppgradera en t5
Jag tycker åtminstone växellådan borde vara optimerad från början och vill man ha mer effekt så får man betala för det givetvis. Växellådan växlar mycket snabbare och har rätt växel från början när man går in i en kurva och ska gasa på ut från den. "Hold on gear" tror jag de kallar det för. Känns som styrningen är bättre på något sätt med,men det kan vara inbillning. Går riktigt bra för att vara diesel. Riskabelt för körkortet. :-)
av demilson
#1326850
Jag har Polestaroptimerat min T5 o det är en mycket trevlig bil att köra nu. Grymt bottendrag som hjälper mig enormt vid mina 30 mils motorvägskörning 3 dagar i veckan. Och ljudet i bilen är numera magiskt. Hoppade på en kampanj o ångrar inte de 6300:- plus besiktning en enda dag i veckan.

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]

Ja Harman kardon låter mycket sämre i g[…]