Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1326133
DeaL skrev: tor 11 jul 2019, 14:34 Så. Fick offerten ändrad till utan vinterdäck i alla fall.
Tyvärr har vi inga rabatter då vi aldrig köpt en Volvo så tror det blir svårt. Då står jag på 335 000 med klimatpaket och Advance. Fortfarande mycket pengar för bil, nu behöver jag folks input på köp och tips och råd :)
Nu vet jag inte var du bor, men skicka även till nån i Stockholm, Skåne, Värmland, Småland... :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1326135
DeaL skrev: tor 11 jul 2019, 14:34 Så. Fick offerten ändrad till utan vinterdäck i alla fall.
Tyvärr har vi inga rabatter då vi aldrig köpt en Volvo så tror det blir svårt. Då står jag på 335 000 med klimatpaket och Advance. Fortfarande mycket pengar för bil, nu behöver jag folks input på köp och tips och råd :)
Det låter inte som att din ÅF vill att du själv ska få bestämma tillbehör till din bil... Jag menar: Vill du inte ha klimatpaketet så kan ju inte ÅF tvinga på dig det.
Är fallet sådant hade jag krävt en avsevärd rabatt på det.
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1326136
DeaL skrev: tor 11 jul 2019, 14:34 Så. Fick offerten ändrad till utan vinterdäck i alla fall.
Tyvärr har vi inga rabatter då vi aldrig köpt en Volvo så tror det blir svårt. Då står jag på 335 000 med klimatpaket och Advance. Fortfarande mycket pengar för bil, nu behöver jag folks input på köp och tips och råd :)
Hur mkt rabatt i % fick du på offerten som landade på 335k? Det brukar stå angivet längst ner på summeringen. Rent generellt skulle jag säga att man som privatperson bör kunna hamna på runt 10% rabatt, även på billigare modeller med begränsad extrautrustning. Med större/dyrare motor och mer extrautrustning blir det antagligen lättare att komma upp ytterligare i %, men under 10% skulle jag inte nöja mig med.

Har en bekant som köpte en Audi som privatperson, och krävde 20% rabatt vilket var lika mkt som deras största företagskunder hade. Flera ÅF kunde inte / ville inte ge en såpass hög rabatt, men han tog in offerter från flera inom rimligt avstånd och var tydlig med att fick han 20% så blev det affär. Efter lite betänketid var det så en ÅF som nappade. Utrustningsmässigt låg den ungefär i samma nivå som du tänkt dig.

Bara en anekdot såklart, inte alls säkert att det har nån bäring på läget för Volvo som ibland verkar sälja som smör i solsken, men köper man nytt så har man iaf all förhandlingsmöjlighet i världen. Lycka till! :-)
Användarvisningsbild
av sony
#1326138
Screenshot_20190711-152758_Bygg din Volvo.jpg
Screenshot_20190711-152758_Bygg din Volvo.jpg (76.15 KiB) Visad 453 gånger
DeaL skrev: tor 11 jul 2019, 13:32
sony skrev: tor 11 jul 2019, 13:29 320 000 d3 momentum. Billigast. Du kommer inte undan billigare.
Är det med automat? Och hur fick du det priset?
Jag gick in på bygg din volvo appen och valde v60
Användarvisningsbild
av epostaren
#1326157
På listpriset bör du få minst 8% om du även väljer All inclusive o serviceavtal. Man har ingen fördel av att komma med "kontanter" eller lån hos annan långivare. Har du regnr. på en precis likadan bil som du vill köpa, kan du fråga en mek på verkstaden om denne kan ta fram hur mycket dom 3 första årens service kommer att kosta. Då kan du jämföra det med det serviceavtal som säljaren kan ge dig (som brukar vara ett 3 årsavtal). sedan är det bara att förhandla om det du vill ha mer av som t.ex. dubbdäck. En sak kan var bra att veta är om du får problem med vibrationer och skakningar i ratt m.m. (dock vanligast på V90 verkar det som) så är det lättare att få hjälp av Bilia om alla däck o fälgar är levererade av dom. Har du köpt på annan firma, kanske dom hänvisar dig till den Bilia och dom i sin tur kanke skyller på däckfirman.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1326163
sony skrev: tor 11 jul 2019, 15:27 Screenshot_20190711-152758_Bygg din Volvo.jpg
DeaL skrev: tor 11 jul 2019, 13:32
sony skrev: tor 11 jul 2019, 13:29 320 000 d3 momentum. Billigast. Du kommer inte undan billigare.
Är det med automat? Och hur fick du det priset?
Jag gick in på bygg din volvo appen och valde v60
Känns som att den inte är en automatare, vilket TS söker...
av Mathiasjson
#1326169
Beatällde igår en v60 med privatleasing, 5600 gick den på ink försäkring och service. Men la till Advance edition, teknik paket och klimat paket. Lätt värt med den extra utrustningen, är ju en dyr bil överlag
Användarvisningsbild
av sony
#1326176
fjohan82 skrev: tor 11 jul 2019, 17:57
sony skrev: tor 11 jul 2019, 15:27 Screenshot_20190711-152758_Bygg din Volvo.jpg
DeaL skrev: tor 11 jul 2019, 13:32

Är det med automat? Och hur fick du det priset?
Jag gick in på bygg din volvo appen och valde v60
Känns som att den inte är en automatare, vilket TS söker...
Stämmer väll det var manuell.
av DeaL
#1326191
Mathiasjson skrev: tor 11 jul 2019, 18:27 Beatällde igår en v60 med privatleasing, 5600 gick den på ink försäkring och service. Men la till Advance edition, teknik paket och klimat paket. Lätt värt med den extra utrustningen, är ju en dyr bil överlag
Kanske var din utrustning som gjorde att det drog iväg lite i pris men kollade du på Care by Volvo? V60 börjar väl på 4 596 kr där tror jag. Lite mer fördelar, men då är det väl en helt basic modell då.

Har inte fått någon rabatt alls på min offert. Hur får man det? Bara fråga rätt ut efter rabatt?

Smart att ringa och fråga helt enkelt vad servicen kostar. Dock går det inte att få tag på Regnummer på en T4a verkar det som eftersom dom inte finns ute än. Ville kollat försäkringen med men blir också svårt utan Reg nummer.
Säg gärna till om ni hittar Reg nr. Vill också veta vad skatten hamnar på. Bör väl vara lite billigare än diesel iaf.

Rättså smart som du säger med däcken att dom kanske är snabbare på att hjälpa än om man köpt däcken av dom också.

Den ÅF jag pratade med som ville lägga på klimatpaket ringde upp och förklarade varför hon lagt på det. Hon menade på att bilen var så mycket mer värd i andra hand med det paketet. Typ alla väljer det och vill ha det. Vet inte om det bara var säljasnack.
10tusen för värmare. Är det nog inte värt för mej. Har klarat mej utan värmare dom senaste 3 åren i alla fall
Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Behöver det repareras och därefter fylla[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]