Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Keios
#1325989
Går bra att sova där. Har en uppblåsbar maddrass och 12-volts pump och sovsäck som är ganska bekvämt. Takluckan på glänt så får man in frisk luft. Smidigt om man är ute på äventyr o vill skippa en hotellnatt eller måste vara flexibel och inte hittar annat på vägen när tröttheten infinner sig.
av kievY
#1537125
När du sov i bilen, hur låste du bilen? Jag har keyless och går inte att låsa om man har nyckeln inne i bilen.. räcker det att låsa på knappen på förardörren kanske?
Användarvisningsbild
av bem
#1537128
kievY skrev: tis 11 apr 2023, 07:23 När du sov i bilen, hur låste du bilen? Jag har keyless och går inte att låsa om man har nyckeln inne i bilen.. räcker det att låsa på knappen på förardörren kanske?
Prova att använda centrallåset inifrån (finns knappar för låsning/upplåsning insidan dörrarna) som kan behövas i vissa länder, så en tjuv/rånare inte kan stoppa en och rycka upp dörren. Kolla i handboken. Sen får man stänga av rörelsedetektorn i bilen också om man skall sova i bilen.
Användarvisningsbild
av sewen
#1537136
I min gamla XC70 gick det utmärkt att sova i. Fälla sätena och framsätena så långt fram det gick så fick man in en vanlig madrass på längden. Superbekvämt. Men! Det är ju det där med ventlilation men även ljus som kan störa en hel del. Svårt att ha öppet om det är mygg.
Själv är jag sugen på att testa ett sånt här baklucketält. Det löser ventilation och ger även lite extra utrymme och en skyddad plats för tex skor.
https://basenau24.de/sv/autozelt/
av Keios
#1537140
Det "går" att sova i V60:an. En uppblåsbar madrass funkar inte så bra eftersom de har en vana att släppa luft under natten och det är inte trevligt att vakna mitt i natten av att ligga i en grop alternativt stenhårt bagagerumsgolv. Bekvämt är det absolut inte oavsett. Och har man det minsta lilla bekymret med ryggen, låt bli, kan göra besvären mångdubbelt värre med risk för kroniska problem, trust me.
av kievY
#1537151
Får försöka lösa en madrass som är någorlunda stor. Finns planer på att ibland dra vissa kvällar och köra "minivan" och sova i bilen med en fin utsikt och så.
av perhall
#1537234
Låser gör man väl med reducerat larmläge eller vad heter det?
Brukar sovar i förarsätet, tar tio sekunder att somna... kanske 11 i en Toyota eller Ford
av Peckham
#1537348
kievY skrev: tis 11 apr 2023, 12:58 Får försöka lösa en madrass som är någorlunda stor. Finns planer på att ibland dra vissa kvällar och köra "minivan" och sova i bilen med en fin utsikt och så.
LABABE uppblåsbar luftmadrass för bil, säng för baksätet på bilar, SUV:ar och medelstora lastbilar, utomhus, resor, camping, universell (grå flockning) https://www.amazon.se/dp/B0171GQLMG?ref ... J5CkKanske kan vara något?
Finns flera om du söker!
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1537350
Peckham skrev: ons 12 apr 2023, 22:09
kievY skrev: tis 11 apr 2023, 12:58 Får försöka lösa en madrass som är någorlunda stor. Finns planer på att ibland dra vissa kvällar och köra "minivan" och sova i bilen med en fin utsikt och så.
LABABE uppblåsbar luftmadrass för bil, säng för baksätet på bilar, SUV:ar och medelstora lastbilar, utomhus, resor, camping, universell (grå flockning) https://www.amazon.se/dp/B0171GQLMG?ref ... J5CkKanske kan vara något?
Finns flera om du söker!
Synd den inte kompenserar för lutningen mot bakre ryggstödet bara. Sen om delen som stöder för fotbrunnen är separat upplåsbar för att reglera höjden

.
IMG_8711.jpeg
IMG_8711.jpeg (473.46 KiB) Visad 687 gånger

Japp, då kan du ta ut felkoder på t&au[…]

Bussningar länkarm duett

Det finns verkstadshandböcker på PV-klu[…]

Rekommenderar att vänta med mjukvara 3.0, den[…]

Har du ungefär samma uppskattad räckvidd[…]