Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av epostaren
#1325597
Om man tar bilen med All inklusive billån + serviceavtal + Volvia försäkring, så ger det pluspoäng eftersom säljaren får provision. Har man en bra bil att byta in, så är det ett plus eftersom dom oftast tjänar mer på den begagnade bilen än det dom får i provision på en ny bil. Ny bil är ca 10.000 i förtjänst enligt en säljare som jag känner och begagnad ger som sagt var oftast mycket mer i förtjänst. Annars är väl runt 8% procent i rabatt som är den vanligaste procentsatser man får innan man ha kommit igång ordentligt med förhandlingarna...
av Car
#1325598
Kontant borde väl också innebära pluspoäng för bra rabatt? Inbyte av bil har jag inte.

Angående Volviaförsäkring, har ingen koll på det, är den dyrare/billigare/bättre än andra bilförsäkringar?
av stevvee
#1325600
Car skrev:Kontant borde väl också innebära pluspoäng för bra rabatt? Inbyte av bil har jag inte.

Angående Volviaförsäkring, har ingen koll på det, är den dyrare/billigare/bättre än andra bilförsäkringar?
Nope. Då tjänar dom bara pengar på bilen.
Användarvisningsbild
av epostaren
#1325734
Car skrev: mån 08 jul 2019, 20:00 Angående Volviaförsäkring, har ingen koll på det, är den dyrare/billigare/bättre än andra bilförsäkringar?
Jag ger 195:-/månad för Volviaförsäkring med Trygghetspaketet för 1000 mil/år. Min bil är en 2019 Volvo V60 T5.
av Malmstroem
#1325741
Jag har bägge mina Volvo försäkrade i Volvia. Det är inte alls säkert att de är billigast / bäst för dig, men för mig har vilkor i relation till kostnad varit fördelaktiga för Volvia.

Försäkringspremier varierar dock rejält, så det är alltid en god ide att kontrollera flera olika aktörer.

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]

Löjliga priser XC70

Det är inte bara den branschen. Jag uppdatera[…]