Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mikebike
#1325823
I min förra XC60 hade jag nät, min nuvarande hade galler monterat när jag köpte den.
Nackdelen är att gallret sitter där det sitter, d.v.s. gör inte mycket nytta när man fäller baksätet.
Numera har jag även ett nät.
av III
#1325824
SBergdahl skrev: tis 09 jul 2019, 20:23 Gallret gör nytta vid en smäll om det inte är helt tomt i bagaget. Mitt bagage är sällan helt tomt, ligger alltid något där. Även ett paraply är rätt tungt i hög hastighet. Har aldrig lösa grejer i baksätet heller. Gallret är därmed alltid nere.

Tycker iofs inte det gör så mycket. Många mil i skåpbil och ett par I lastbil gör att jag ändå knappt använder backspegel i vindrutan.
Det här är ett väldigt vettigt inlägg. Krockar man optmalt och inte lastat över baksätet behövs inte galler/nät för då tar baksätet upp lasten men hur ofta krockar man optimalt? För att inte tala om att åka i diket och volta. Eller åka av vägen och in i något hårt. Då finns det risk att något flyger runt i bilen och då behövs nät/gäller. En träningbag blir ju som en elefant i en krock. Beroende på hastighet. Så egentligen borde näte/galler vara på plats så fort bagaget inte är helt tomt. Själv rätt dålig på det utom på långresor. Ska nog försöka tänka om där.

Felsökning för att hitta eventuella l&au[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det[…]

Löjliga priser XC70

Då var vi uppe på 320K igen, men dett[…]

Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png