Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1325645
Jag har en V60 på ingång, beställd, så har inte mycket att tillföra här, men av ren nyfikenhet, VARFÖR finns funktionen? Vad är bra med den?
Har en Passat idag utan samma funktion och kan inte påminna mig om att jag någonsin behövt fjärrstarta den :) Varken den eller någon innan heller för den delen.
Men jag är säker på att ni som haft det förr och nu kan ge mig en god anledning! :) ?
#1325667
jaronsso skrev: tis 09 jul 2019, 00:03 Jag har en V60 på ingång, beställd, så har inte mycket att tillföra här, men av ren nyfikenhet, VARFÖR finns funktionen? Vad är bra med den?
Har en Passat idag utan samma funktion och kan inte påminna mig om att jag någonsin behövt fjärrstarta den :) Varken den eller någon innan heller för den delen.
Men jag är säker på att ni som haft det förr och nu kan ge mig en god anledning! :) ?
Sommar å varmt, då kan det vara skönt och kyla ner kupén en stund innan du ska åka :-)

Jag hade dock föredragit att kylfunktionen fanns på parkeringsvärmaren som den gör på t.ex VW, så man slapp starta bilen för kyla.
#1325668
Bjornagain skrev: tis 09 jul 2019, 06:51
jaronsso skrev: tis 09 jul 2019, 00:03 Jag har en V60 på ingång, beställd, så har inte mycket att tillföra här, men av ren nyfikenhet, VARFÖR finns funktionen? Vad är bra med den?
Har en Passat idag utan samma funktion och kan inte påminna mig om att jag någonsin behövt fjärrstarta den :) Varken den eller någon innan heller för den delen.
Men jag är säker på att ni som haft det förr och nu kan ge mig en god anledning! :) ?
Sommar å varmt, då kan det vara skönt och kyla ner kupén en stund innan du ska åka :-)

Jag hade dock föredragit att kylfunktionen fanns på parkeringsvärmaren som den gör på t.ex VW, så man slapp starta bilen för kyla.
Om jag är nånstans vintertid där det inte finns garage...
Har det snöat och jag kör värmaren kan man mycket väl stötta upp det med fjärrstarten, som då bl.a. värmer bakruta och säten.
Men som sagt, även för att svalka ur bilen om det är väldig varmt.

Detta ska dock göras där det inte befinner sig MP-folk... ;-)
#1325669
Bjornagain skrev:
jaronsso skrev: tis 09 jul 2019, 00:03 Jag har en V60 på ingång, beställd, så har inte mycket att tillföra här, men av ren nyfikenhet, VARFÖR finns funktionen? Vad är bra med den?
Har en Passat idag utan samma funktion och kan inte påminna mig om att jag någonsin behövt fjärrstarta den :) Varken den eller någon innan heller för den delen.
Men jag är säker på att ni som haft det förr och nu kan ge mig en god anledning! :) ?
Sommar å varmt, då kan det vara skönt och kyla ner kupén en stund innan du ska åka :-)

Jag hade dock föredragit att kylfunktionen fanns på parkeringsvärmaren som den gör på t.ex VW, så man slapp starta bilen för kyla.
Har svårt att tro VW har AC funktion på annan modell en GTE. Kör parkeringsklimat på Volvo och den blåser ur varmluften. På twinengine körs AC.
#1325691
svergie2 skrev:Nä, VW kör bara ventilation.

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk
Precis som Volvo när du väljer ”parkeringsklimat” på sommaren. Bilen känner själv om den skall värma eller bara blåsa ur bilen.
#1325693
Tack för era inlägg.
Förstår att det finns ett visst användningsområde, och lär säkert testa det någon gång. Men känns ändå som gångerna lär bli lätträknade. Med värmare kommer man långt vintertid. Dagarna med mycket snö är lätträknade här på Västkusten :)
Att få in kyla snabbt kan ju vara trevligt men kan inte påminna mig om att jag någonsin tyckt det tagit lång tid i min Passat när man kört iväg. Men som så många gånger förr får man väl en annan uppfattning kanske när man har det själv.

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]