Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1321355
Men 12k på en V90cc d4 är väl inte speciellt mycket? Vad kostar det idag? (alltså skatten idag)
Är det typ 20k mer än idag på 3 år?
Efter 3 år går skatten tillbaka, så just skatten bör inte påverka andrahandsvärdet speciellt mycket. (Fast grundskatten blir kanske också högre p.g.a WLTP?)
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1321365
Jag provade en Kia Niro Electric, 48,5 mils räckvidd enligt Kia. Säkert lägre vid vinterkörning, men ändå en räckvidd som skulle funka för mig. Tyvärr ingen möjlighet till dragkrok.
Pris, 495 000 med utrustning som skulle passa mig, men vissa saker saknas som heller inte går att få. 435 000 efter bonus. XC40 har fått en svår utmanare.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1321368
På pappret iaf, rent historiskt har det alltid talats om ”utmanare” från asien, men när det väl kommer till kritan är det alltid plast och mer plast, och lövtunn plåt som blir bucklig av snöfall. Men visst, plötsligt händer det.
Användarvisningsbild
av joel80
#1321369
EbbevonVolvo skrev:Jag provade en Kia Niro Electric, 48,5 mils räckvidd enligt Kia. Säkert lägre vid vinterkörning, men ändå en räckvidd som skulle funka för mig. Tyvärr ingen möjlighet till dragkrok.
Pris, 495 000 med utrustning som skulle passa mig, men vissa saker saknas som heller inte går att få. 435 000 efter bonus. XC40 har fått en svår utmanare.
Två kollegor har beställt var sin sån. Lång leveranstid. Dom beställde okt/nov och ska få leverans typ juli/aug enligt det senaste.
Det ryktas om att Niro Electric ska gå att få med krok snart. Blir väl troligen inte med så hög dragvikt, men för många är det viktigast att kunna dra släp lite då o då, och då räcker det ju oftast men lite lägre vikt.

Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1321370
joel80 skrev:
EbbevonVolvo skrev:Jag provade en Kia Niro Electric, 48,5 mils räckvidd enligt Kia. Säkert lägre vid vinterkörning, men ändå en räckvidd som skulle funka för mig. Tyvärr ingen möjlighet till dragkrok.
Pris, 495 000 med utrustning som skulle passa mig, men vissa saker saknas som heller inte går att få. 435 000 efter bonus. XC40 har fått en svår utmanare.
Två kollegor har beställt var sin sån. Lång leveranstid. Dom beställde okt/nov och ska få leverans typ juli/aug enligt det senaste.
Det ryktas om att Niro Electric ska gå att få med krok snart. Blir väl troligen inte med så hög dragvikt, men för många är det viktigast att kunna dra släp lite då o då, och då räcker det ju oftast men lite lägre vikt.
Med mitt körkort får jag bara dra 995 kilo efter min bil. Hyrsläp brukar vara 1000 eller 750 kg. Så 750 kg hade nog räckt.

Dessutom kan jag få en om ca 10 veckor. Men det blir ingen. Kan omöjligt räkna hem en sådan.
Användarvisningsbild
av joel80
#1321371
Jag tog B96 när jag skaffat V60-hybriden. Med den fick jag annars bara dra 995kg. :)

Vad kollar du på istället? XC40 alltså eller?
Användarvisningsbild
av Derank
#1321374
jag är övertygad om att 3-5årsbilarna komemr att skjuta i höjden ännu mer i pris nästa år
Användarvisningsbild
av EbbevonVolvo
#1321389
joel80 skrev:Jag tog B96 när jag skaffat V60-hybriden. Med den fick jag annars bara dra 995kg. :)

Vad kollar du på istället? XC40 alltså eller?
NEJ!!!! Inga fler Volvo. Min förra V60 -12 var otroligt bra och felfri. Nu känns det som att Volvo har växtvärk. Dom bara pratar om att "Vi jobbar på det och kommer snart med en lösning". Jo visst! Nytt problem eller så händer inget. Antingen så accepterar man det eller så byter man märke.

Mercedes har kommit med några väldigt trevliga modeller, och fler kommer. Ligger högt på listan.
VW, Audi, Skoda och Seat är uteslutet. Gillar inte heller BMW, Opel, Ford, Citroën och några till. :-)
Blir nog svårt att hitta något, egentligen.
Jag sålde min hobby bil som jag haft i 14 år, en Jaguar XJ 6 Sovereign, för en månad sedan. Tänkte ta dom pengarna till detta bytet och lite till om jag hittar rätt bil.
Nä, ingen Jaguar heller då jag tycker att dom nya tappat det där speciella.

Möjligen så lider jag vidare tills rätt bil dyker upp. Privatköp, så jag/vi får själv bestämma. :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1321400
EbbevonVolvo skrev: tor 13 jun 2019, 21:38 Nu känns det som att Volvo har växtvärk. Dom bara pratar om att "Vi jobbar på det och kommer snart med en lösning". Jo visst! Nytt problem eller så händer inget. Antingen så accepterar man det eller så byter man märke.

Mercedes har kommit med några väldigt trevliga modeller, och fler kommer. Ligger högt på listan.
Så sant!
Jag åkte en ny E300de för några veckor sedan. Den gick fint och skulle passa bra här utanför kåken :-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]