Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av coachen
#1317661
Går det att begränsa laddningen i bilen på en T 6/8?
av stevvee
#1317667
coachen skrev:Går det att begränsa laddningen i bilen på en T 6/8?
Nej det går ej att begränsa det tyvärr. Tidigare kunde man begränsa via dosan på kabeln.
Användarvisningsbild
av FSandstrom
#1317668
Det verkar vara svårt med nya sladden. Någon hade köpt tredjepartssladdar för man kan ställa ner som man kunde på de gamla sladdarna

Skickat från min G8341 via Tapatalk

av Porsche964
#1317741
Varför skal mann begränsa ladströmmen?
av stevvee
#1317766
Porsche964 skrev:Varför skal mann begränsa ladströmmen?
Så man kan ladda i uttag som kanske bara har 6a avsäkrat eller liknande. Tar längre tid men bättre än inget.
av zsh
#1317771
Snåla volvo ersatte den ställbara kabeln som tidigare följde med, med en vanlig.
Sen var det tydligen för komplicerat att ge möjlighet att begränsa laddströmen direkt i bilen......så som VW, Mitsubishi, Mercedes, Kia och säkert många andra kan.
av stevvee
#1317777
zsh skrev:Snåla volvo ersatte den ställbara kabeln som tidigare följde med, med en vanlig.
Sen var det tydligen för komplicerat att ge möjlighet att begränsa laddströmen direkt i bilen......så som VW, Mitsubishi, Mercedes, Kia och säkert många andra kan.

Nu var det ju mer leverantören på kabel som bytte ut och inte Volvo.
Chansar du nu bara gällande märken ? Outlandern har väll sin begränsning via kabeln om jag inte minns fel.
Användarvisningsbild
av joel80
#1317780
Jag saknar också Volvos ställbara kabel.. Senast i förrgår kunde jag inte ladda p.g.a ett motorvägmaruttag med 8A säkring vid hotellet jag bodde på och den kabel jag har är fast 10A. Det är den som kom med till min Leaf... Så inte bara Volvo som kör med fast effekt.. :(
Känns inte värt att betala ca 5000kr för en ställbar kabel heller.. Ändå rätt sällan man hamnar i sumituationen. Jag fick lösa det med 15min snabbladdning och en glass i solen på väg hem dagen efter istället.

Skulle känts bistrare om det var minusgrader och snöstorm.... :)
Får se till att boka ett hotell som har vettig laddare nästa gång.

av zsh
#1317804
stevvee skrev:
zsh skrev:Snåla volvo ersatte den ställbara kabeln som tidigare följde med, med en vanlig.
Sen var det tydligen för komplicerat att ge möjlighet att begränsa laddströmen direkt i bilen......så som VW, Mitsubishi, Mercedes, Kia och säkert många andra kan.
Nu var det ju mer leverantören på kabel som bytte ut och inte Volvo.
Chansar du nu bara gällande märken ? Outlandern har väll sin begränsning via kabeln om jag inte minns fel.
Nej chansar inte, kollegan har beställt Outlandern, annan kollega har Kia niro hybrid och själv har jag provat e-klass 300 de där man fint kan via displayen i bilen välja laddstyrka.
Även i passat GTE går det att göra så. Så uppenbart så är det inte ngn teknisk utmaning att få en sådan funktion på plats

Mina socklar till varselljus (och p-ljus) har &quo[…]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]