Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Pellix
#1315980
Min kollega har en nyuthämtad XC60 T8.
Enligt honom öppnas tanklocket med knapp inifrån förarplatsen, inte ”som vanligt” med ett tryck på den fjäderbelastade luckan. Gäller det bara T8 eller gäller det alla efter en ändring?
av jolerius01
#1315992
Man frigör spärren först med en knapp i kupén.. sen trycker man på luckan för att öppna den.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

av MrRob
#1316066
Bara tanklocket, dock verkar laddluckan låsa sig efter ett tag så ibland måste jag trycka lås upp på fjärren för att öppna luckan. Gäller iaf V60 T8.
Användarvisningsbild
av Pellix
#1316072
jolerius01 skrev: sön 12 maj 2019, 09:56 Man frigör spärren först med en knapp i kupén.. sen trycker man på luckan för att öppna den.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Ok det är inte vad jag har för uppfattning.
Den info jag har är att det är en knapp i kupén att öppna tankluckan till bensinen med på T8 medans man på en D5 bara trycker till på själva tankluckan så att den fjädrar ut (dvs ingen knapp i kupén)
De jag jämfört är en helt ny T8 och en ett år gammal D5 så jag undrar varför det är olika mekanismer...
av Baselord
#1316079
Jag har en V60 T8 och fick förklarat för mig att tanken är trycksatt och man släpper på detta genom att trycka på knappen i kupén. Sedan trycker man på tankluckan som vanligt för att öppna den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Användarvisningsbild
av Pellix
#1316209
Baselord skrev: sön 12 maj 2019, 21:25 Jag har en V60 T8 och fick förklarat för mig att tanken är trycksatt och man släpper på detta genom att trycka på knappen i kupén. Sedan trycker man på tankluckan som vanligt för att öppna den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Ok, tack för förklaring.
Är det alltså likadant på alla bensinare?
av ansjo
#1316264
Jag har XC60 T6 -19 utan någon knapp i kupén...vad jag sett iaf.
av Eborgis
#1316357
Fick förklarat som Baselord när jag hämtade ut min. Det berodde enligt säljarn på att man höjt tanken för att få plats med batteri/elmotor och därför behöver ett vakuum skapas för att soppan ska rinna ned.

Ang laddluckan så måste bilen vara upplåst för att man ska kunna öppna den.
Användarvisningsbild
av Pellix
#1316469
Eborgis skrev: tis 14 maj 2019, 14:39 Fick förklarat som Baselord när jag hämtade ut min. Det berodde enligt säljarn på att man höjt tanken för att få plats med batteri/elmotor och därför behöver ett vakuum skapas för att soppan ska rinna ned.

Ang laddluckan så måste bilen vara upplåst för att man ska kunna öppna den.
Tack, bra förklaring. :)

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]