Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Monnier
#1317404
TomasGBG skrev:
Spid3r skrev: sön 19 maj 2019, 17:32
Monnier skrev: sön 19 maj 2019, 15:07 Tycker iofs att man får med rätt mycket i en TE från start. Men börja med att kolla om du kan få ev rabatt och börja räkna efter det

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Har hållit på offerter senaste 2 månader... inte lyckats komma i närheten. Det jag önskar får utöver en "naken-bil" är:
- metallic lack
- keyless entry/start
- nav
- bakre diffusor
- parkeringssensorer fram/bak
- elmanövrerad baklucka
Det är väl inte för mycket begärt :-D
Jag tror med ovan få jag lägga till privat ca 25', det känns inte bra med tanke att jag byter förmånsbil efter tre år.
Tips ni?
Sen drar väl förmånsvärdet iväg med tillbehör så du får betala allt två gånger?
Om du får en tjänstebil med förmånsvärde 4000 inkl allt
Du betalar 1000kr i löneavdrag för tillbehör

Då blir förmånsvärdet du beskattas för 3000kr

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

av stevvee
#1317409
Monnier skrev:
TomasGBG skrev:
Spid3r skrev: sön 19 maj 2019, 17:32

Har hållit på offerter senaste 2 månader... inte lyckats komma i närheten. Det jag önskar får utöver en "naken-bil" är:
- metallic lack
- keyless entry/start
- nav
- bakre diffusor
- parkeringssensorer fram/bak
- elmanövrerad baklucka
Det är väl inte för mycket begärt :-D
Jag tror med ovan få jag lägga till privat ca 25', det känns inte bra med tanke att jag byter förmånsbil efter tre år.
Tips ni?
Sen drar väl förmånsvärdet iväg med tillbehör så du får betala allt två gånger?
Om du får en tjänstebil med förmånsvärde 4000 inkl allt
Du betalar 1000kr i löneavdrag för tillbehör

Då blir förmånsvärdet du beskattas för 3000kr

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Det där lät väldigt konstigt. Du kan få lägre förmånsvärde om tillbehör går på en separat faktura och ej på bil. Men skatteverket lär inte gilla den lösningen.

Om du nu inte menar nettoavdrag.
av Monnier
#1317413
stevvee skrev:
Monnier skrev:
TomasGBG skrev: Sen drar väl förmånsvärdet iväg med tillbehör så du får betala allt två gånger?
Om du får en tjänstebil med förmånsvärde 4000 inkl allt
Du betalar 1000kr i löneavdrag för tillbehör

Då blir förmånsvärdet du beskattas för 3000kr

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Det där lät väldigt konstigt. Du kan få lägre förmånsvärde om tillbehör går på en separat faktura och ej på bil. Men skatteverket lär inte gilla den lösningen.

Om du nu inte menar nettoavdrag.
Ja jag var kanske lite otydlig. Nettolöneavdrag för tillbehören

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Användarvisningsbild
av Spid3r
#1317507
Monnier skrev: mån 20 maj 2019, 07:24
stevvee skrev:
Monnier skrev:Om du får en tjänstebil med förmånsvärde 4000 inkl allt
Du betalar 1000kr i löneavdrag för tillbehör

Då blir förmånsvärdet du beskattas för 3000kr

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk

Det där lät väldigt konstigt. Du kan få lägre förmånsvärde om tillbehör går på en separat faktura och ej på bil. Men skatteverket lär inte gilla den lösningen.

Om du nu inte menar nettoavdrag.
Ja jag var kanske lite otydlig. Nettolöneavdrag för tillbehören

Skickat från min SM-G965F via Tapatalk
Nä... alltså bilen FÅR INTE kosta bolaget mer än 441', fakturan på 441' skickas till mitt företag som sedan blir som förmån på min lön. Allt utöver detta måste jag bekosta med mina egna medel (privat, netto).
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1321977
Är det fler som har fått offerter och beställt en T6 TE?
Är väldigt intresserad av innehållet :). Som jag tidigare skrev så försöker jag lägga en beställning på T6 TE men just nu landar jag långt över vad är tillåtet att mitt företag ska faktureras för en ny bil (441'; 9.5 basbelopp). Allt över det beloppet får jag betala själv med mitt netto lön (alltså inga avdrag, helt privat). Kan tänka mig att lägga till 10-15' för att få en vettig bil (som innehållet metallic, NAV pro, keyless entry/start, elmanövrerad bagagelucka, parkeringssensorer fram och back).
Användarvisningsbild
av coachen
#1321980
Spid3r skrev:Är det fler som har fått offerter och beställt en T6 TE?
Är väldigt intresserad av innehållet :). Som jag tidigare skrev så försöker jag lägga en beställning på T6 TE men just nu landar jag långt över vad är tillåtet att mitt företag ska faktureras för en ny bil (441'; 9.5 basbelopp). Allt över det beloppet får jag betala själv med mitt netto lön (alltså inga avdrag, helt privat). Kan tänka mig att lägga till 10-15' för att få en vettig bil (som innehållet metallic, NAV pro, keyless entry/start, elmanövrerad bagagelucka, parkeringssensorer fram och back).
Min gick på 481 med vinterdäck. Momentum utan krusiduller. Det enda extra är metallic och 19"
Användarvisningsbild
av Perra83
#1321988
Spid3r skrev: mån 17 jun 2019, 18:48 Är det fler som har fått offerter och beställt en T6 TE?
Är väldigt intresserad av innehållet :). Som jag tidigare skrev så försöker jag lägga en beställning på T6 TE men just nu landar jag långt över vad är tillåtet att mitt företag ska faktureras för en ny bil (441'; 9.5 basbelopp). Allt över det beloppet får jag betala själv med mitt netto lön (alltså inga avdrag, helt privat). Kan tänka mig att lägga till 10-15' för att få en vettig bil (som innehållet metallic, NAV pro, keyless entry/start, elmanövrerad bagagelucka, parkeringssensorer fram och back).
Vi andra som inte får bil via jobb får ta en halv miljon ur egen ficka. 20-50000kr är ingenting! En uppsättning sommar och vinterhjul kostar ungefär 50 lax hos Volvohandlaren.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1322010
Perra83 skrev: mån 17 jun 2019, 19:45
Spid3r skrev: mån 17 jun 2019, 18:48 Är det fler som har fått offerter och beställt en T6 TE?
Är väldigt intresserad av innehållet :). Som jag tidigare skrev så försöker jag lägga en beställning på T6 TE men just nu landar jag långt över vad är tillåtet att mitt företag ska faktureras för en ny bil (441'; 9.5 basbelopp). Allt över det beloppet får jag betala själv med mitt netto lön (alltså inga avdrag, helt privat). Kan tänka mig att lägga till 10-15' för att få en vettig bil (som innehållet metallic, NAV pro, keyless entry/start, elmanövrerad bagagelucka, parkeringssensorer fram och back).
Vi andra som inte får bil via jobb får ta en halv miljon ur egen ficka. 20-50000kr är ingenting! En uppsättning sommar och vinterhjul kostar ungefär 50 lax hos Volvohandlaren.
Hur tänker du nu? Om du köper en bil privat för ca 500.000kr, då äger DU bilen själv, och kan sälja den efter si så där tre år och få summan bilen är värd vid säljtillfället. Jag och andra sidan vill inte betala för någonting jag inte äger och i mitt fall efter 3 år får företaget den summan bilen är värd ink den ökningen jag bidragit med, JAG får ingenting. Därför finner jag det inte försvarbart att lägga till privat en jäkla massa tusenlappar.
Jag ville bara få inspiration vad ni andra har lyckats få in för utrustning och för vilket värde.
Användarvisningsbild
av Perra83
#1322017
Spid3r skrev: mån 17 jun 2019, 21:13
Perra83 skrev: mån 17 jun 2019, 19:45
Spid3r skrev: mån 17 jun 2019, 18:48 Är det fler som har fått offerter och beställt en T6 TE?
Är väldigt intresserad av innehållet :). Som jag tidigare skrev så försöker jag lägga en beställning på T6 TE men just nu landar jag långt över vad är tillåtet att mitt företag ska faktureras för en ny bil (441'; 9.5 basbelopp). Allt över det beloppet får jag betala själv med mitt netto lön (alltså inga avdrag, helt privat). Kan tänka mig att lägga till 10-15' för att få en vettig bil (som innehållet metallic, NAV pro, keyless entry/start, elmanövrerad bagagelucka, parkeringssensorer fram och back).
Vi andra som inte får bil via jobb får ta en halv miljon ur egen ficka. 20-50000kr är ingenting! En uppsättning sommar och vinterhjul kostar ungefär 50 lax hos Volvohandlaren.
Hur tänker du nu? Om du köper en bil privat för ca 500.000kr, då äger DU bilen själv, och kan sälja den efter si så där tre år och få summan bilen är värd vid säljtillfället. Jag och andra sidan vill inte betala för någonting jag inte äger och i mitt fall efter 3 år får företaget den summan bilen är värd ink den ökningen jag bidragit med, JAG får ingenting. Därför finner jag det inte försvarbart att lägga till privat en jäkla massa tusenlappar.
Jag ville bara få inspiration vad ni andra har lyckats få in för utrustning och för vilket värde.
Tänker att det är fortfarande billigare att lägga till pengar själv än att köpa bilen privat. Kul att få bilen som man vill ha den till en rätt liten summa pengar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]