Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LazerHawke
#1314183
fjohan82 skrev: tis 30 apr 2019, 10:24
kristianmann skrev: tis 30 apr 2019, 09:21
sx3000 skrev: mån 29 apr 2019, 21:52 Grillen och dom svarta utblåsen <3
Finns dom lösa på någon webshop måtro?
Skulla jag ochså villa veta. Såg en på garaget andra dagen som hadde dom svarte utblåsen på sin 8-)
Är det inte samma svarta utblås som Denesfay har på sin T6?
Kolla i Garagetråden...
Jo han har ju skrivit det iaf
Användarvisningsbild
av grillchips
#1314192
Ja, det är samma, det vet jag att det är. :)
Vet också att de inte har samma form som utblåsen på V90 och därför inte passar på min bil. :crying:
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1315139
fjohan82 skrev:Nu kan man bygga nya S/V60 Polestar på Volvos hemsida, vet inte om det har varit uppe innan.

Orangea bälten och att den bara finns i fyra färger kan man ha delade åsikter om... Bra dock att B&W "endast" kostar 28´ extra... :-)
Någon som beställt ett exemplar?
Jo, jag har beställt en S60 Polestar. Visst, väldigt mycket pengar, men för min del gillade jag att den inte sticker ut alldeles för mycket. Så som jag hade specat S60 T8 R-Design skiljde det "bara" 35' och det tyckte jag det var värt för att få en lite mer sällsynt bil, grymmare bromsar och väghållning. Förhoppningsvis blir andrahandsvärdet inte direkt sämre än vanliga T8.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1315141
Verkmästarn skrev: mån 06 maj 2019, 06:08
fjohan82 skrev:Nu kan man bygga nya S/V60 Polestar på Volvos hemsida, vet inte om det har varit uppe innan.

Orangea bälten och att den bara finns i fyra färger kan man ha delade åsikter om... Bra dock att B&W "endast" kostar 28´ extra... :-)
Någon som beställt ett exemplar?
Jo, jag har beställt en S60 Polestar. Visst, väldigt mycket pengar, men för min del gillade jag att den inte sticker ut alldeles för mycket. Så som jag hade specat S60 T8 R-Design skiljde det "bara" 35' och det tyckte jag det var värt för att få en lite mer sällsynt bil, grymmare bromsar och väghållning. Förhoppningsvis blir andrahandsvärdet inte direkt sämre än vanliga T8.
Med den, i sammanhanget blygsamma, skillnaden håller jag med om att det är värt pengen. :-)
Lika lång leveranstid som för många andra modeller?
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1315143
Vecka 42 preliminärt. Lär väl ändras misstänker jag och sannolikt inte till det bättre. :-)
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1315227
Verkmästarn skrev: mån 06 maj 2019, 06:54 Vecka 42 preliminärt. Lär väl ändras misstänker jag och sannolikt inte till det bättre. :-)
Får hoppas på det :-)
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1315263
Har provkört den "gamla" S60 Polestar och det var en riktigt grym upplevelse jämfört med den vanliga Black R jag själv äger. Stor skillnad på chassi, bromsar och motor. Provkörde nya S60 T5 häromveckan och den kändes verkligen sportig, ärtig och som en uppgradering mot min egen V60.
Provkörde sedan V60 T8 och det är en otroligt fin bil. Riktigt imponerad av hur sömlöst bensin och elmotorn jobbar, men kan väl inte påstå det kändes som 60 hk mer än min egen V60. Bilen är så klart flera hundra kilo tyngre så det ska man nog inte förvänta sig heller.

Nya S60 Polestar däremot har jag inte haft möjlighet att pröva utan köpt osedd och på chans. Så nu hoppas man så klart att man trots ovanstående ändå kommer bli helt hänförd. 8-)
Om chassit i vanliga S60 känns så bra så borde inte Öhlinsdämparna göra saken sämre, men frågan är om Polestar lyckats trolla fram en bättre känsla av prestanda än jag fick i vanliga T8an. 15 hästar mer lär inte göra något mirakel, men kombinationen av det och Polestars övriga mjukvaruoptimeringar kanske kan göra underverk?

Någon som optimerat sin T8 efter att ha åkt standard först så man kan avgöra skillnaden?
av stevvee
#1315265
Verkmästarn skrev:Har provkört den "gamla" S60 Polestar och det var en riktigt grym upplevelse jämfört med den vanliga Black R jag själv äger. Stor skillnad på chassi, bromsar och motor. Provkörde nya S60 T5 häromveckan och den kändes verkligen sportig, ärtig och som en uppgradering mot min egen V60.
Provkörde sedan V60 T8 och det är en otroligt fin bil. Riktigt imponerad av hur sömlöst bensin och elmotorn jobbar, men kan väl inte påstå det kändes som 60 hk mer än min egen V60. Bilen är så klart flera hundra kilo tyngre så det ska man nog inte förvänta sig heller.

Nya S60 Polestar däremot har jag inte haft möjlighet att pröva utan köpt osedd och på chans. Så nu hoppas man så klart att man trots ovanstående ändå kommer bli helt hänförd. 8-)
Om chassit i vanliga S60 känns så bra så borde inte Öhlinsdämparna göra saken sämre, men frågan är om Polestar lyckats trolla fram en bättre känsla av prestanda än jag fick i vanliga T8an. 15 hästar mer lär inte göra något mirakel, men kombinationen av det och Polestars övriga mjukvaruoptimeringar kanske kan göra underverk?

Någon som optimerat sin T8 efter att ha åkt standard först så man kan avgöra skillnaden?

När du provkörde T8 använde du power eller hybrid ?
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1315273
stevvee skrev:När du provkörde T8 använde du power eller hybrid ?
Båda delar. Bättre fart i power-läget skulle jag spontant säga.
av stevvee
#1315275
Verkmästarn skrev:
stevvee skrev:När du provkörde T8 använde du power eller hybrid ?
Båda delar. Bättre fart i power-läget skulle jag spontant säga.
Ja det är betydlig skillnad. Tycker den skjuter på riktigt bra.

Själv tycker jag efter att ha jämfört V90 D5 polestar, V60 T6 och v60 T8 att

V60 T6 går okej på högre varv
V90 D5 Polestar känns som det är mer tryck i än V60 T6 trots tyngre bil men den dör ju av naturliga skäl vid högre varv
V60 T8 är betydligt rappare än båda ovan trots att den är tyngre än V90.

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]