Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mackan_GBG
#1310051
Ni som har Apple CarPlay och kör Waze eller Google Maps. Hur mycket av mittskärmen utnyttjas för karta? Någon som har bild?
Står i valet mellan att eftermontera/ladda ner Apple CarPlay alt. original navi som är 3 ggr så dyr.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1310060
Du får halv skärm med Waze. Senus navigering ger fördel att den fungerar i tunnlar och är avbrottsfri då du alltid har den i föradisplayn även om nån skulle ringa dig - köp båda om du kan
av Gorban
#1310217
HitTheRoadJack skrev: mån 08 apr 2019, 12:39 Du får halv skärm med Waze. Senus navigering ger fördel att den fungerar i tunnlar och är avbrottsfri då du alltid har den i föradisplayn även om nån skulle ringa dig - köp båda om du kan Bild
Waze fungerar suveränt. Har du köpt en bil utan Volvos navi så tycker jag att du ska köra på Waze istället då den på många sätt är bättre än Volvos egen navi. Du får bättre köinfo och en röststyrning som är helt överlägsen. Om du ställer in en destination i Waze och sedan byter app eller spelar bilens Spotify-app eller ringer ett samtal så får du upp ett meddelande från Waze när det är dags att svänga. Du får även röst med varningar osv.

Volvos navi ger större skärm med bättre överblick och kartbild i huvudinstrumenten. Du har även större möjlighet att lägga in delmål.

Jag kör Waze varje dag vid pendlingsresorna för att hålla koll på köerna. Vid Europasemestern kör jag Volvos navi med olika delmål och kompletterar med Waze på mobilen för extra köinfo.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1310219
Ja så tillämpar jag kombinationen. På långresorna Volvos nav och samtidigt Waze igång för rapporterade incidenter.

Börja med CarPlay, billigare och nödvändigt om du ska kunna Siri text meddelanden. Via BT fungerar inte sådant för Apple.
av MrRob
#1310264
Kunde inte få en bild på själva Waze då Apple CarPlay hoppar ur Waze när man växlar appar i själva telefonen. Men du ser ytan som används av Apple CarPlay.
Bilagor
293B4CA4-542D-47BA-9D28-76DFD9A479DA.jpeg
293B4CA4-542D-47BA-9D28-76DFD9A479DA.jpeg (353.23 KiB) Visad 2635 gånger
av MrRob
#1310272
...bifogar en bild på när Waze jobbar på i bakgrunden.
Bilagor
B120BEA5-D339-4A62-A53F-B85F0D094AD7.jpeg
B120BEA5-D339-4A62-A53F-B85F0D094AD7.jpeg (506.5 KiB) Visad 2606 gånger
av Gorban
#1310346
Kanske uppenbart för de flesta men ni vet väl att man kan aktivera Siri genom att hålla inne röststyrningsknappen på ratten. Kort tryck och släpp aktiverar bilens röststyrning. Jag har för mig att detta även fungerar när iPhone är kopplad via bluetooth.
av martin991
#1383024
Hej!
Waze varnar inte för fartkameror när jag kör CarPlay. Fungerar det likadant för er?
Kör jag Waze som vanligt i mobilen fungerar varningen perfekt!

Med vänlig hälsning Martin
Användarvisningsbild
av RmK
#1383025
Nu kör jag inte Volvo än. Men på min Audi så varnar den för fartkameror i Waze med Carplay (och jag kan inte tänka mig att det skulle vara skillnad mellan bilmodeller)

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]