Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LazerHawke
#1331103
Lingon25 skrev: fre 09 aug 2019, 09:24
Polestardude skrev: lör 08 jun 2019, 23:12 Jag beställde en S60 den 8 Maj (Vecka 19) och i appen står det leverans vecka 39. Sista ändringsdatum var 31 Maj vecka 22.
Någon som har nyligen beställt en S60 och kan berätta lite om sin resa från beställning till leverans? Hur lång tid tog det efter att statusen ställde om till på väg till Volvohandlaren? Hur lång tid tog det innan bilen byggdes efter sista ändringsdatumet?

Bilen:
S60 T5 R-Design + Polestar Optimerad
Onyx Black
Teknikpaket
Klimatpaket
Hej
Ny på forumet!
Konstigt att det kan skilja så mycket på leveransbeskeden.
Jag beställde en S60 den 6 Maj (Vecka 19) och i appen står det leverans vecka 42. Sista ändringsdatum var !4 Juni
Orderbekräftelsen från Nybergs Bil var påskriven av säljaren den 22 maj?

S60 T5 R-DESIGN
Klimatpaket Pro
Teknikpaket Pro
Ice White Solid
T5
Drag, delbart
Stänkskydd
"Min Volvo" stämmer inte helt heller jag fick i början v30 sen 32 efter det 34 och nu 32 samt sidan visar att den är levererad har inget hört från säljaren och statusen går inte följa då sidan gått över till som den ser ut när man har bilen i sin ägo
av Andigo
#1331108
Gratulerar. Då har du tydligen redan hämtat ut den.


Undrar varför de hoppar så mycket?. Förvisso tar de lite tid att frakta men de borde väl inte vara allt för svårt att ha någorlunda koll på läget?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av LazerHawke
#1331117
Andigo skrev: fre 09 aug 2019, 10:14 Gratulerar. Då har du tydligen redan hämtat ut den.


Undrar varför de hoppar så mycket?. Förvisso tar de lite tid att frakta men de borde väl inte vara allt för svårt att ha någorlunda koll på läget?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vore ju inte helt omöjligt att ha en funktion där fabriken synkar med handdatorer från transporten som i sin tur meddelar att bilen har anlänt till säljaren och statusen går över till steg 5 förberedelse inför leverans till kund (finns inget sånt idag men hade kunnat finnas som en lite mer trygghet för kunden som slipper undra vad som händer)
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1331120
LazerHawke skrev: fre 09 aug 2019, 09:56 "Min Volvo" stämmer inte helt heller jag fick i början v30 sen 32 efter det 34 och nu 32 samt sidan visar att den är levererad har inget hört från säljaren och statusen går inte följa då sidan gått över till som den ser ut när man har bilen i sin ägo
Är säkert så att bilen är hos din ÅF för iordningställande för leverans till dig. Olika ÅF har väl olika rutiner för när de kontaktar kund, men på vårt företag har leveransverkstan 2 veckor på sig att iordningställa bilen från den kommer med transporten tills den ska stå redo att levereras.
Ringer du din säljare så kan han säkert ge dig en tid för leverans redan nu.
av LazerHawke
#1331121
Verkmästarn skrev: fre 09 aug 2019, 10:42
LazerHawke skrev: fre 09 aug 2019, 09:56 "Min Volvo" stämmer inte helt heller jag fick i början v30 sen 32 efter det 34 och nu 32 samt sidan visar att den är levererad har inget hört från säljaren och statusen går inte följa då sidan gått över till som den ser ut när man har bilen i sin ägo
Är säkert så att bilen är hos din ÅF för iordningställande för leverans till dig. Olika ÅF har väl olika rutiner för när de kontaktar kund, men på vårt företag har leveransverkstan 2 veckor på sig att iordningställa bilen från den kommer med transporten tills den ska stå redo att levereras.
Ringer du din säljare så kan han säkert ge dig en tid för leverans redan nu.
Lugnt släppt det nu han hör av sig när den är klar han är på semester dessutom
Användarvisningsbild
av Rillee
#1331435
Har nu pendlat 2 veckor till jobbet och förbrukningen går neråt, senaste tankningen hamnade på 6,51 liter / 100km.
Är faktiskt imponerad.
av LazerHawke
#1331456
Rillee skrev:Har nu pendlat 2 veckor till jobbet och förbrukningen går neråt, senaste tankningen hamnade på 6,51 liter / 100km.
Är faktiskt imponerad.
:) går köra snålt med bensin bara man lär sig bilen :)
av Kevingbg
#1331503
Rillee skrev: lör 10 aug 2019, 18:53 Har nu pendlat 2 veckor till jobbet och förbrukningen går neråt, senaste tankningen hamnade på 6,51 liter / 100km.
Är faktiskt imponerad.
Kör du på motorväg?
Användarvisningsbild
av Rillee
#1331514
Kevingbg skrev: sön 11 aug 2019, 02:09 Kör du på motorväg?
bara 90 och 100 väg men det brukar gå lite snabbare...
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1331629
Låter väldigt imponerande jämfört med min nuvarande T6a. Snittar över 11.0 vid pumpen utan att köra hårt. Förvisso en del stadskörning och lite båttrailer.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 29
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]