Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LorDGusT
#1328317
Verkmästarn skrev: sön 14 jul 2019, 05:47 Fick till min förtvivlan nyss se att min S60 Polestar är framskjuten från v. 43 till v. 03, dvs till början av nästa år. Är det pga batteribrist tro, eller nåt annat som ställer till det? :crying: :crying:
Min står fortfarande kvar med leverans V.46. När beställde du din?
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1328676
LorDGusT skrev: ons 24 jul 2019, 12:34
Verkmästarn skrev: sön 14 jul 2019, 05:47 Fick till min förtvivlan nyss se att min S60 Polestar är framskjuten från v. 43 till v. 03, dvs till början av nästa år. Är det pga batteribrist tro, eller nåt annat som ställer till det? :crying: :crying:
Min står fortfarande kvar med leverans V.46. När beställde du din?
Jag beställde min i mitten av maj. Hoppas innerligt jag får den tidigarelagd. Har verkligen ingen lust att åka på högre skatt bara för Volvo inte kan leverera bilen på över 8 månader. Helt sjukt lång tid ju.
Man kan mer eller mindre säga man blir lurad på en årsmodell.
av Ezz
#1328707
Trodde "aldrig" att det skulle hända - beställt en Volvo. Har alltid kört tyskt, senast BMW 5-serie (G30) och nuvarande bil är en Mercedes-Benz E-Klass Coupé (C238).

Har alltså beställt en S60, varför? Mina absolut baskrav: Fyrhjulsdrift, dragkrok och laddhybrid (på grund av förmånsvärde). Ingen av tyskarna kan för närvarande erbjuda detta, BMW 5-serie (laddhybrid) nu att beställa med fyrhjulsdrift men inte med dragkrok från fabrik.

Det jag starkt ogillar med Volvo är deras instrumentkluster, dålig kvalité på grafiken och den låga uppdateringsfrekvensen gör att hela klustret dras med ett tråkigt "lagg". Ljudnivån i kupén är också högre än önskvärt men förhoppningsvis hjälper akustikrutorna att balansera detta till en acceptabel nivå. Körglädjen är inte i paritet med BMW, men det är sedan gammalt.

Nu är allt tack och lov inte dåligt, tycker som sagt att Volvo gör riktigt fina bilar och S60 är inget undantag - snarare tvärt om. Volvo sparade det bästa till sist, S60!

Leveranstiden är fortfarande inte bekräftad, en kvalificerad gissning från ÅF var leverans under Q2 2020 i bästa fall - så det finns gott om tid att göra ändringar. Var först inne på att beställa bilen i Salvile Grey 492 men min tanke är att ha en helt svart bil (bifogar bild på hur jag har tänkt): Tona rutorna och Polestar Edition ändrör och front (alltså helt svarta). Tar gärna emot "input" gällande färg eller övrig tankar.

S60 T6 TE R-Design
Onyx Svart Metallic 717
Teknikpaketet Pro
Klimatpaketet Pro (ingår i TE)
Läder Sport Charcoal RA01
Panoramaglastak
Akustikrutor
Harman Kardon
Växelpaddlar
Dubbla integrerade slutrör
Dragkrok halvautomatiskt
Borttag emblem bakluckan
19" 5-Triple Spoke Matt Black Diamond Cut
18" 5-Dubbelekrad Mattsvart DC
Bilagor
volvo-v90-extreme-black-edition.jpg
volvo-v90-extreme-black-edition.jpg (157.94 KiB) Visad 538 gånger
Användarvisningsbild
av grillchips
#1328718
@Ezz, det roligaste med den där V90n är att den är Savile i grunden, men folierad i en svart nyans.
av Ezz
#1328738
@Grillchips - Ha ha du ser, tack för info! Du har möjligtvis inte mer information om bilen? Vore kul att se fler bilder.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 29

Skulle gissa på hybrid batteriet blivit s&au[…]

Bilens inställningar (konton, ID, VIN osv): […]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]