Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ezz
#1362516
Insjö78 skrev:Så ska det inte vara, bara på Åf. Kommer inte "torka" till heller då det är led belysning. Om Åf försöker med det snacket, gjorde dom med mig nämligen... :bored:
Har du haft samma problem? Berätta gärna! Tog en tur nu på kvällen för att se om det var samma problem - och ja, tyvärr blev det så igen. Skickar ett mail nu till säljaren.
av Insjö78
#1362540
Ezz skrev: mån 03 feb 2020, 23:06
Insjö78 skrev:Så ska det inte vara, bara på Åf. Kommer inte "torka" till heller då det är led belysning. Om Åf försöker med det snacket, gjorde dom med mig nämligen... :bored:
Har du haft samma problem? Berätta gärna! Tog en tur nu på kvällen för att se om det var samma problem - och ja, tyvärr blev det så igen. Skickar ett mail nu till säljaren.
Jag hade det problemet när jag hämtade ut en V40, såg det direkt och påpekade det till Åf. Han säger att det kommer gå väck av värmen från lyset efter ett tag, var av jag sa att det tror jag inte då det är led och blir ju inte mycket värme av det, så det kan torka upp. Men jag gick med på att ”testa” bara för kunna överbevisa :-D. Ungefär en vecka och x antal mil tillbaka till Åf med exakt samma mängd kondens i lyktan enligt mig ;-) . Dom bytte lyktan veckan efter sen var allt frid och fröjd ;-) .
av Ezz
#1363018
Tyvärr "kvarstår" problemet med imma/kondens innanför strålkastarna.. så det är definitivt något problem som måste åtgärdas, tråkigt att behöva "krångla" med en ny bil... upptäckte dessutom detta (se bifogad bild). Visst är det inte hela världen, men en bil som kostar över en halv miljon svenska kronor skall vara felfri från fabriken. Kinesisk bil byggd i USA ;-)
Bilagor
IMG_6565(Edited).jpg
IMG_6565(Edited).jpg (122.4 KiB) Visad 866 gånger
av Charocal
#1363045
Ezz skrev: tor 06 feb 2020, 14:34 Tyvärr "kvarstår" problemet med imma/kondens innanför strålkastarna.. så det är definitivt något problem som måste åtgärdas, tråkigt att behöva "krångla" med en ny bil... upptäckte dessutom detta (se bifogad bild). Visst är det inte hela världen, men en bil som kostar över en halv miljon svenska kronor skall vara felfri från fabriken. Kinesisk bil byggd i USA ;-)
Riktigt tråkigt att behöva se det där på en fabriksny bil. Jag har hade aldrig accepterat utan hade kontaktat återförsäljaren direkt.
av Insjö78
#1363096
Charocal skrev: tor 06 feb 2020, 16:01
Ezz skrev: tor 06 feb 2020, 14:34 Tyvärr "kvarstår" problemet med imma/kondens innanför strålkastarna.. så det är definitivt något problem som måste åtgärdas, tråkigt att behöva "krångla" med en ny bil... upptäckte dessutom detta (se bifogad bild). Visst är det inte hela världen, men en bil som kostar över en halv miljon svenska kronor skall vara felfri från fabriken. Kinesisk bil byggd i USA ;-)
Riktigt tråkigt att behöva se det där på en fabriksny bil. Jag har hade aldrig accepterat utan hade kontaktat återförsäljaren direkt.
Nä va f_n! Lider med dig, håller med Charocal kontakta Åf direkt! Är ju f_n att dom missar såna ”enkla” grejer innan dom släpper ut bilen från fabriken. Är det skit i lacken eller små blåser typ?
Användarvisningsbild
av leiwi
#1363102
Insjö78 skrev:
Charocal skrev: tor 06 feb 2020, 16:01
Ezz skrev: tor 06 feb 2020, 14:34 Tyvärr "kvarstår" problemet med imma/kondens innanför strålkastarna.. så det är definitivt något problem som måste åtgärdas, tråkigt att behöva "krångla" med en ny bil... upptäckte dessutom detta (se bifogad bild). Visst är det inte hela världen, men en bil som kostar över en halv miljon svenska kronor skall vara felfri från fabriken. Kinesisk bil byggd i USA ;-)
Riktigt tråkigt att behöva se det där på en fabriksny bil. Jag har hade aldrig accepterat utan hade kontaktat återförsäljaren direkt.
Nä va f_n! Lider med dig, håller med Charocal kontakta Åf direkt! Är ju f_n att dom missar såna ”enkla” grejer innan dom släpper ut bilen från fabriken. Är det skit i lacken eller små blåser typ?
Jag får ofta lite skit här på forumet för att jag inte anser att Volvo är en premiumbil, Mina sista fyra Volvo har varit behäftade med alldeles för många "irritations" fel , för att jag skall tycka det
Och denna tråd är ju bevis för det , ligg på som en iller , vi har betalt vad dom begärt för bilarna så då får dom leva upp till att få dom felfria.
En bil har jag fått dom att återköpa efter 8 månader för att dom inte hittade eller kunde åtgärda det, så ligg på!!!!
av Ezz
#1363149
Insjö78 skrev: tor 06 feb 2020, 19:15
Charocal skrev: tor 06 feb 2020, 16:01
Ezz skrev: tor 06 feb 2020, 14:34 Tyvärr "kvarstår" problemet med imma/kondens innanför strålkastarna.. så det är definitivt något problem som måste åtgärdas, tråkigt att behöva "krångla" med en ny bil... upptäckte dessutom detta (se bifogad bild). Visst är det inte hela världen, men en bil som kostar över en halv miljon svenska kronor skall vara felfri från fabriken. Kinesisk bil byggd i USA ;-)
Riktigt tråkigt att behöva se det där på en fabriksny bil. Jag har hade aldrig accepterat utan hade kontaktat återförsäljaren direkt.
Nä va f_n! Lider med dig, håller med Charocal kontakta Åf direkt! Är ju f_n att dom missar såna ”enkla” grejer innan dom släpper ut bilen från fabriken. Är det skit i lacken eller små blåser typ?
Riktigt tråkigt att detta släpps igenom alla kontroller/led. Kontaktade ÅF samma kväll jag hämtade ut bilen och upptäckte felen, inget svar. Riktigt tråkigt att behöva "kriga" för sådana självklarheter...
av Ezz
#1363237
Ringde försäljningschefen ("min" säljare var ledig och har ej svarat på mitt e-mail), han var sympatiskt och tog det hela på allvar, ett par timmar senare ringer chefen för verkstaden och bokar tid . Bilen lämnas in på måndag morgon och tar hybil via Hertz som givetvis ÅF betalar.

@Insjö78 - Gällande din stråklastare, byttes den ut rakt av? Det ska finnas en "manual" hur det ska åtgärdas (om det går, innan den byts ut), det är därför jag frågar. Annars tar ett byte knappa timmen och ingen hyrbil behövs.

Får se hur det blir med lacken, skall skickas in till Volvo för att gå godkänt att lacka om..
av Insjö78
#1363258
Ezz skrev:Ringde försäljningschefen ("min" säljare var ledig och har ej svarat på mitt e-mail), han var sympatiskt och tog det hela på allvar, ett par timmar senare ringer chefen för verkstaden och bokar tid . Bilen lämnas in på måndag morgon och tar hybil via Hertz som givetvis ÅF betalar.

@Insjö78 - Gällande din stråklastare, byttes den ut rakt av? Det ska finnas en "manual" hur det ska åtgärdas (om det går, innan den byts ut), det är därför jag frågar. Annars tar ett byte knappa timmen och ingen hyrbil behövs.

Får se hur det blir med lacken, skall skickas in till Volvo för att gå godkänt att lacka om..
Dom byte hela strålkastaren, vad jag fick till mig i alla fall ;-) . Lämnade bil tidig morgon hämtade ut bil på kvällen sen var det klart. Och lånne bil då såklart under dagen. Något om någon "manual" nämde dom inte. Hoppas det löser sig för dig. ;-)
av Ezz
#1363844
Insjö78 skrev:
Ezz skrev:Ringde försäljningschefen ("min" säljare var ledig och har ej svarat på mitt e-mail), han var sympatiskt och tog det hela på allvar, ett par timmar senare ringer chefen för verkstaden och bokar tid . Bilen lämnas in på måndag morgon och tar hybil via Hertz som givetvis ÅF betalar.

@Insjö78 - Gällande din stråklastare, byttes den ut rakt av? Det ska finnas en "manual" hur det ska åtgärdas (om det går, innan den byts ut), det är därför jag frågar. Annars tar ett byte knappa timmen och ingen hyrbil behövs.

Får se hur det blir med lacken, skall skickas in till Volvo för att gå godkänt att lacka om..
Dom byte hela strålkastaren, vad jag fick till mig i alla fall ;-) . Lämnade bil tidig morgon hämtade ut bil på kvällen sen var det klart. Och lånne bil då såklart under dagen. Något om någon "manual" nämde dom inte. Hoppas det löser sig för dig. ;-)
Nu ringde verkstaden och han menade att det inte är ovanligt att det blir så på en ny bil... sade att det inte kan stämma och att jag:

Körde hem bilen på måndag - kondens.
Körde bilen på måndag kväll - kondens.
Bilen har stått från måndag till torsdag i varmgarage, åkte ut på torsdagen och köpte lunch - kondens.

Han menade att det kommer försvinna och jag menade att det inte kommer göra det.. vad tror vi? Finns det kanske en "möjlighet" att det faktiskt försvinner på något sätt? Som inte är av värmen från strålkastarna..
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 29
Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]

V70 motor till 850

Okej tack för svar :-)

Kinna Filmen ( Stig Helmer story) Skickat fr&ar[…]