Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
#1393803
Trist det där, jag är dock inte drabbad av några större brister i min 2020 S60.
Vi är tre kollegor som fått våra bilar ungefär samtidigt och det verkar som alla våra är ganska välbyggda. Jag har ett litet rassel ifrån VOC-panelen som ibland uppkommer då jag kör på "vibrerande" vägar, samt att det tar lång tid att ladda Spotify...men det senare beror troligen på Telenor snarare än bilen.
Passningar och lack ser bra ut... En sak som kan bli jobbigt längre fram, dock inte är unikt för S60 är vindrutan, det är ganska mjukt glas som verkar slitas en del.

/Thomas
av a69
#1394072
Nja... Detta är nog den mest sövande och mest oinspirerade bil jag kört. Vill ju bara gå rakt och rattmotståndet varierar en hel del samt att den följer ojämnheter som en bil med diagonaler... :-D
Erfarenhet av nästan "nya" bilar är doch begränsat. Men erfarenhet av många olika biltyper och modeller har jag och jag förvånas över hur "död" en såhär modern körbil (enligt utsago) är.
Nästa gång ska jag försöka att få fler provtimmar innan jag köper en bil.

Jag har ett mycket irriterande skrammel bakom pekplatta på vår bil oxå, inte bara vid sämre väg. Men den skramlar även ifrån taket, vänster b-stolpe, vf-dörr under vänster tröskel (över 110km/h) m.m.
Lite genant att ha passagerare med sig...

Det blir en kul annonstext när bilen ska säljas.
Rubriken blir typ:
Köp aldrig den här bilen!
;-)
av a69
#1396246
Okej!
"Bilen ska dra åt höger ifall man somnar bakom ratten" så säger verkstaden om den kassa hjulinställningen. :-o
"Skrammel!? Det är nästan omöjligt att hitta!" säger verkstaden... :bored:
Nu har vi bestämt att HÄRKET ska säljas!
Man orkar inte hålla på såhär med en så ny bil.
10 år o h 20k mil hade man förstått skrammel m.m. men inte 1 år och 1k mil!
Var ute och körde en bil som har gått typ 20k mil och är 31 år ikväll. Den är ljudlös över farthinder om man jämför med S60 2019!

Hejsvejs!
av Mike123
#1398877
Har inte Volvo flyttat tillverkningen av S/V60 till Torslanda under våren 2020 och anledningen var att byggkvaliteten behövde höjas markant. Någon som vet om det stämmer?
av LazerHawke
#1398892
Mike123 skrev: lör 29 aug 2020, 09:00 Har inte Volvo flyttat tillverkningen av S/V60 till Torslanda under våren 2020 och anledningen var att byggkvaliteten behövde höjas markant. Någon som vet om det stämmer?
Bara kombi och suv som byggs i Torslanda sedan modellerna byggs i USA och Kina
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsäte[…]

Just det, tillägg… Kollade EGR bö[…]

Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]