Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av a69
#1385784
Dundermuppen skrev: ons 17 jun 2020, 18:13 Jag menade mest din felstavning som ändå passade riktigt bra med tanke på att ämnet var just stolen :-)

Hoppas jag blir nöjdare med min som anländer om cirkus två veckor.
:-D
Det är tur det finns humor... Skriver med telen som stavar.. förval?

Ja, gillar man förarmiljöns koncept så blir man nog nöjd om man slipper allt strul i övrigt. Denna bil känns som ett riktigt rappel.

Lycka till! :-)
av a69
#1386904
Jodå!
Varje gång som jag tvättar bilen så hittar jag nya fel.
Nu satt en gummiflens som möter astolparnas dekor i nedkant lös...
Dimljuset på vänster sida har tagit in fukt...
Suck...!
av Bempo
#1386970
Den bilen borde Volvo vara mycket angelägna få bort från vägarna. Det är en låg nettokostnad för dem att erbjuda dig en ny bil för att vårda sitt rykte
av a69
#1387581
Vet inte ens om jag vill ha en "ny" Volvo, ens om jag blir erbjuden en helt ny. Jag är MYCKET besviken. Man får en känsla av otrygghet när man kör med alla dessa system som hittar på saker som inte finns och ibland missar saker som finns...
Eller tycker "systemet" att det är lugnt lite längre å bromsar senare än mig för det?

Ska bli intressant att se hur konkurrenterna fungerar i liknade situationer.
av a69
#1388844
Josåatte!
Nu har bilen varit inne på hjul inställning. Den fick jag betala. Det är ju bara en garantisak i sex månader. Nu gäller garantin i 200 mil. Det är så att den ändras väldigt lätt tydligen. Kontentan är att rekommendera hjulinställning vid varje service (som då blir ganska dyr).

Bilen stod åt "höger" dvs höger hjul pekade toe out, vänster toe in. Nu är "nolläget" inte lika defust men fortfarande känns det som att däcken inte har kontaktat med vägen.
Ska bilen bli bättre rekommenderar dom mig att byta däck!? Dom däcken som sitter på är alltså INTE anpassade till bilen (men det står Vol på dom...) så det känns ju föga betryggande att köra Volvo just nu när en sådan märkning inte betyder något, egentligen.
Hade ett ganska långt samtal om mina förväntningar m.m. på Volvo'n med kundansvarig som tycker att andra bilar typ Audi mfl för typ samma pengar (jo, den härbilen kostar vid beställning strax under 500k!) är helt andra bilar...
Ok, man kan alltså inte förvänta sig lika mycket av en Volvo som en annan konkurrerande bil för liknade pengar.

Jag tror att vårt Volvoägande blir kortvarigt!
Tråkigt men sant.
Jag kommer uppdatera med vad som händer allteftersom. Nu har vi fått ett väldigt irriterande skrammel från mittkonsolen i höjd med växelväljaren... Vilket RAPPEL!!
av a69
#1393207
Gissa om hjulinställningen blev bra... :-(
Nu har bilen börjat bromsa och varningsplinga hipp som happ... Verkstad igen!
Det lutar åt att bilen läggs ut till försäljning...
Det här är bara för mycket att orka med. Mer otrygg än nu har jag nog aldrig känt mig i en bil.
Bara tur att jag inte fått någon i baken. :bored:
av Qualia
#1393389
Jag lider med dig..
Du har tyvärr fått en måndags ex..
Skit trisst..
Försökt reklamera om de inte lyckas lösa samma problem 3gånger..
Då ska man Kuna gå vidare och till och med Volvo köper tillbaks bilen.
Stå på dig,hoppas det löser sig..
av Bempo
#1393403
Det är många måndagar per vecka i US bilfabriker, i alla fall enl Toyota som fick ett mycket högre felutfall vid tillverkning av samma bil i US rel JP, och enl Lexus som höll emot att tillverka bilar i US för de var rädda om sitt kvalitetsrykte.

Och tyvärr är det stora problemet här inte att samma fel återkommer tre gånger, det är återkommande och nya fel. Jag lider verkligen med a69 och hoppas han/hon kan få Volvo att agera. Men det är inte lätt. Själv skulle jag nog känna det vore trevligare med en felfri bil av annat fabrikat när nu din återförsäljare är helt handlingsförlamad och inte bryr sig.
av a69
#1393673
En positiv sak...
Jag har fått till mig att lane keeping inte går att stänga av. Men jag hittade en symbol i sidomenyn. Nu rycker det inte i ratten längre när jag kör på vägen.
Men allt det andra som inte gör det som skas är ju fortfarande urk....
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1393795
a69 skrev: tor 30 jul 2020, 18:02 En positiv sak...
Jag har fått till mig att lane keeping inte går att stänga av. Men jag hittade en symbol i sidomenyn. Nu rycker det inte i ratten längre när jag kör på vägen.
Men allt det andra som inte gör det som skas är ju fortfarande urk....
Det gör mig riktigt förvånad och ledsen att läsa din upplevelse av S60 och Volvo. Min är precis raka motsatsen. S60n är utan minsta tvekan den absolut mest inspirerande bilen att köra i modellprogrammet och de S60 jag ägt och kört har varit helt problemfria. Är det någon bil som jag talar mig varm för i sortimentet så är det just S60 och framför allt hybridmodellerna.
Väntar sen februari på att få min andra S60 levererad, ivrigare än ett barn på julafton. Får väl hoppas man inte får din upplevelse av måndagsbil denna gången då.
  • 1
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29

Väcker gammal tråd, har exakt samma fel[…]

Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]