Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Polestardude
#1320694
Jag beställde en S60 den 8 Maj (Vecka 19) och i appen står det leverans vecka 39. Sista ändringsdatum var 31 Maj vecka 22.
Någon som har nyligen beställt en S60 och kan berätta lite om sin resa från beställning till leverans? Hur lång tid tog det efter att statusen ställde om till på väg till Volvohandlaren? Hur lång tid tog det innan bilen byggdes efter sista ändringsdatumet?

Bilen:
S60 T5 R-Design + Polestar Optimerad
Onyx Black
Teknikpaket
Klimatpaket
av johbj
#1320707
Nu beror det ju lite på, t ex var bilen byggs och så.
För mig tog det knappt 3 v efter sista ändringsdatum till bilen (V60 CC) var byggd i Torslanda.
Sedan på ca 1 vecka efter byggd så var den både på väg till handlaren samt att jag fick ett leveransdatum och klockslag (nu på fredag kl 0900), så totalt efter Byggd så tar det ca 2 veckor till jag rullar ut från handlaren med bilen.
Hoppas du blev lite klokare på mina turer 😃
av Polestardude
#1320750
Ja tack för snabbt svar. Nu ska ju min S60 byggas i USA och då undrar jag hur lång tid det tar för bilen att transporteras från USA till Göteborg :)
Användarvisningsbild
av epostaren
#1322601
Trevlig läsning om nya S60 i TV nr 14. Dom skriver bl.a. att ”senaste beskedet är att S60 inte alls kommer att säljas med dieselmotor”. Oavsett, får bilen bra recensioner och om jag inte behövde en kombi, så skulle jag beställa en S60 med T5.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1323579
Då ändrades min till "På väg till Volvohandlare" med 3 veckor till leverans, vecka 29
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1323594
Rillee skrev:Då ändrades min till "På väg till Volvohandlare" med 3 veckor till leverans, vecka 29
Vilken modell S60 har du beställt?
Användarvisningsbild
av Verkmästarn
#1323595
Nån som vet vart S60 T8 Polestar edition byggs? I USA och Polestarmodifireras i Sverige eller görs hela Polestarmonteringen där bilen byggs?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 29

En ny motor i snitt var 15000 mil...

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]

Najs Biiiiiiimer! :-D

Skoj att meka med nya fina grejer! :-)